شناسهٔ خبر: 103154 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

بندر امام خمینی(ره) از مهم‌ترین قطب‌های حمل‌ونقل منطقه/ رشد ۱۵۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان

بندر انزلی بندر امام خمینی(ره) از مهم‌ترین قطب‌های حمل‌ونقل منطقه، رشد ۱۵۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان،اروند کنار و چوبیده و رشد ۱۸ درصدی صادرات غیر نفتی از بنادر هرمزگان از اهم اخبار این هفته حوزه حمل‌ونقل دریایی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

بندر امام خمینی(ره) از مهم‌ترین قطب‌های حمل‌ونقل منطقه‌

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به ارتباط تجاری با اروپا ، کشورهای آسیای میانه، خلیج فارس و شرق آسیا از مسیر بندر امام خمینی (ره)گفت: بندر امام خمینی(ره) از مهم‌ترین قطب‌های حمل‌ونقل منطقه‌ است .

تعطیلی بنادر گردشگری و مسافری قشم تا بهبود شرایط جوی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: بنادر مسافری و گردشگری جزیره قشم تا اطلاع ثانوی و فراهم شدن شرایط جوی مطلوب تعطیل است.

رشد ۱۵۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان،اروند کنار و چوبیده

عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر سه گانه آبادان طی ۹ ماه سال جاری ۱۵۱ درصد افزایش یافت.

رشد ۱۸ درصدی صادرات غیر نفتی از بنادر هرمزگان

صادرات غیرنفتی و ترانزیت کالا در ۹ ماهه سال جاری از بنادر شرق هرمزگان به ترتیب ۱۸ و ۷۳ درصد رشد داشته وعملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مدت رشد ۳۷ درصدی را ثبت کرده است.

شناسایی و فیلترگذاری ۱۱خروجی کانال دفع آب‌های سطحی به دریا در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به‌منظور جلوگیری ازآلودگی‌های زیست محیطی، طرح فیلترگذاری دفع آب‌های سطحی به خلیج فارس انجام شد.

رشد بارگیری محموله های صادراتی بندرامام(ره) در ۹ ماهه سال جاری

بارگیری بیش از ۵ میلیون تن انواع محموله های صادراتی در ۹ ماهه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

اتخاذ راهبرد دریا محور نقش تعیین‌کننده‌ای در سپهر اقتصادی و افزایش صادرات ایفا می‌کند

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح گفت: اتخاذ راهبرد دریا محور نقش تعیین‌کننده‌ای در روند صادرات و ترانزیت کالا در پی خواهد داشت.

پیشرفت ۶۳ درصدی احداث شبکه گازرسانی به مجتمع بندرامام(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:پروژه احداث شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام(ره) با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی با هدف تأمین سوخت ارزان و پاک برای صنایع مستقر در این مجتمع بزرگ بندری به مراحل نهایی خود نزدیک می‌شود.

نیاز ایران به بنادر بسیار عمیق برای باقی‌ماندن در تجارت بین‌المللی دریایی

ایران به بنادر بسیار عمیق برای پذیرش کشتی‌های بسیار بزرگ و باقی‌ماندن در تجارت بین‌المللی دریایی نیاز دارد و فاز دوم بندر چابهار می‌تواند این نیاز را تامین کند.

اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ منوط به تصویب ستاد ملی کرونا

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر که اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملی کرونا است، گفت: آمادگی خدمات دهی به مسافران نوروزی در شهر بندرعباس با ۲۴۵۵ صندلی به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی فراهم است.

تحریم ایران نقض کنوانسیون‌های تجارت دریایی است

یک استاد دانشگاه و فعال حقوق بشر آمریکایی گفت: تحریم ایران نقض کنوانسیون‌های تجارت دریایی است.

رشد ۳۲۴ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینردر بندر آستارا

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اعلام رشد ۳۲۴ درصدی بندر آستارا در تخلیه و بارگیری کانتینر، گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر گیلان ۱۲ درصد رشد یافته است.

رشد ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد

مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی امیرآباد ضمن اشاره به رشد ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد گفت: در سال جاری ترانزیت خارجی کالا در بندرامیرآباد رشد ۱۸۰ درصدی داشته است.

نجات ۱۲ ملوان طی ۲ عملیات جداگانه در آب‌های خلیج فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شب گذشته و طی ۲ عملیات جداگانه و بطور همزمان ۱۲ ملوان از خطر غرق و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند.

تکمیل بخشی از حلقه مفقوده کریدور تهران-بندر امام (ره)

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه قم-راهجرد به طول ۷۵ کیلومتر، با مشارکت ۵۰ درصدی سرمایه‌گذار خصوصی و تأمین مالی ۵۰ درصدی دولت، چهار ساله ساخته می‌شود.