شناسهٔ خبر: 103171 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان خبر داد:

۸ مسیر مسدود ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

جلال الدین قادری.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: ۸ مسیر مسدود شده ناشی از بارندگی های اخیر در جنوب استان با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری این اداره کل بازگشایی شده و هم اکنون تردد در آنها در جریان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر) جلال الدین قادری اظهار داشت: همزمان با بارش نزولات آسمانی در جنوب استان ۱۶ محور شریانی و فرعی براثر طغیان رودخانه های محلی مسدود شد که با تلاش شبانه روزی راهداران این اداره کل هشت محور ارتباطی بازگشایی شد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان برای بازگشایی محورهای شریانی دلگان- زهکلوت، کنارک - زرآباد و کنارک -جاسک و همچنین ۵ محور فرعی بزمان - دلگان، دلگان - هودیان، دلگان - جلگه، جلگه - چاه هاشم و فنوج - اسپکه با قوت ادامه دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: ۴۴۰ نیروی راهداری این اداره کل همزمان با هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید در قالب ۳۵ اکیپ با ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در آماده باش کامل درآمدند و با شروع بارندگی های شدید در منطقه به ارائه خدمت پرداختند.

قادری تاکید کرد: توصیه می شود هم استانی های گرامی ضمن پرهیز از انجام ترددهای غیر ضروری،در صورت نیاز با توجه به لغزنده بودن مسیر ناشی از تداوم بارندگی ها و برودت هوا  با رعایت فاصله طولی استاندارد و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی خاطر نشان کرد :آگاهی از آخرین وضعیت راههای جنوب سیستان و بلوچستان، شرایط راههای مسدود و بازگشایی شده، محدودیت های تردد وسایل نقلیه در جاده‌ها، دریافت مسیر و مسافرت بهینه بین شهرها از جمله اطلاعاتی است که مردم می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ به آنها دست یابند.