شناسهٔ خبر: 103199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان مطرح شد:

تعاملات منطقه‌ای آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

استاندار آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه روزافزون به حل مشکلات اقتصادی پیش روی توسعه استان، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، باید از تمامی ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی در استان استفاده کنیم.

محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه ۵ ساعته شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که در محل پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر برگزار شد، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، باید از تمامی ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی در استان استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه جلسه و بازدید امروز از مرز تمرچین پیرانشهر بر مبنای رفع موانع و مشکلات و روانسازی فعالیت های تجاری و اقتصادی در این مرز بوده، اظهار داشت:  همه دستگاه ها باید در این خصوص توجه ویژه داشته و با رفع موانع و مشکلات ضمن فعال نگه داشتن ۲۴ ساعته مرز تمرچین، فعالیت های تجاری در مرز روانسازی شده تا فعالان اقتصادی بتوانند بدون مشکل در این مرز فعالیت کنند.  

معتمدیان با اشاره به راه اندازی دبیرخانه پیگیری مصوبات در حوزه تجارت، ادامه داد: نیازمند فعال کردن مجموعه اقتصادی هستیم که مصوبات به موقع اجرایی شود.

وی یکی از اولویت های دولت سیزدهم را فعال سازی دیپلماسی منطقه ای عنوان کرد و گفت: با توجه به اختیاری که به استان ها داده شده، کار را شروع کرده ایم و تلاش داریم در جهت ارتقای فعالیت های اقتصادی استان و افزایش بهره وری، همه توان خود را بگذاریم.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت های مرزی استان افزود: وضعیت ما در حوزه اقتصادی، تجارت و ترانزیت باید ارتقاء یابد و در این راستا، همه ظرفیت ها باید مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با همه محدودیت ها و مشکلاتی که وجود دارد، امیدواریم با تعامل با کشورهای منطقه، این محدودیت و مشکلات را برطرف کنیم.

معتمدیان با تاکید بر اینکه مشکلات تمرچین باید در خود این منطقه حل شود، اظهار کرد: اگر بتوانیم تعامل خوب و مناسبی را با مدیران منطقه ای آن سوی مرز داشته باشیم، می توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های اصلی ما ساماندهی وضعیت موجود مرزها و پایانه های صادراتی است، بیان کرد: از طرفی هم به دلیل اهمیت مرزهای ما و اثر آن در اقتصاد کشور، این حوزه تکلیف ملی هم برای ما محسوب می شود.

معتمدیان گفت: با ظرفیت هایی که در استان داریم، وضعیت موجود را تغییر می دهیم که امیدواریم شاهد رونق تجارت و روان سازی حوزه تجارت خارجی استان باشیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز هم ما وظیفه داریم زیرساخت ها و امکاناتی که ایجاد شده، ساماندهی کنیم، افزود: سال آينده تکالیف مهمی به استان ها داده شده و رویکرد ویژه دولت، توجه به مباحث اقتصادی است که فرصت بسیار خوبی فراهم می آورد تا در جهت رشد اقتصادی استان گام برداریم.

معتمدیان بیان کرد: تلاش داریم از تمامی ظرفیت های استانی و ملی برای رفع موانع و مشکلات استان استفاده  کنیم و در این راستا، نیازمند پیگیری از ناحیه مدیران برای جذب امکانات و بودجه های ملی هستیم.

گفتنی است، بعد از بازدید سه ساعته استاندار آذربایجان غربی از زیرساخت های پایانه مرزی تمرچین و جلسه ۵ ساعته شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان، ۲۱ مصوبه برای رفع موانع و مشکلات و روانسازی فعاليت های این مرز و فعالیت ۲۴ ساعته آن به تصویب رسید‌.

/انتهای پیام