به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، اسماعیل فولادی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: اجرای سیستم روشنایی به ویژه در محورهای پرتردد نقشی مهم در کاهش حوادث و دارد و مهمترین کارکرد سیستم های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق ، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب ، تشخیص به موقع موانع ، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهاست.
وی تصریح کرد: عملیات روشنایی کمربندی محورهای شمالی ساری بطول ۷ کیلومتر ،ساری –تاکام ۲ کیلومتر، آمل به بابل قدیم(متی کلا) به طول ۲ کیلومتر و روشنایی نقطه ای تقاطع ولیعصر فریدونکنار به طول ۱ کیلومتر بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطر نشان کرد :حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن ، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه ، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد .
فولادی در مورد هزینه های بالای نگهداری از سیستم روشنایی استان خاطر نشان کرد:سالانه ۱۰۰میلیارد ریال بابت نگهداری روشنایی محورهای مواصلاتی استان و سیستم تاسیسات راهبردی تونل های خصوصا محور هراز هزینه می گردد.
وی در خاتمه خواستار تعامل و همکاری همه جانبه دستگاه های انتظامی و امداد و نجات جاده ای جهت حفظ و حراست از این سرمایه های ملی ( راه و تاسیسات فنی ) آن شد .
انتهای پیام/