شناسهٔ خبر: 103226 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی با مدیران منابع استانها تاکید شد:

لزوم همگرایی و همیاری هرچه بیشتر بین منابع انسانی استانها و وزارتخانه

جلسه معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی با مدیران منابع انسانی استانهای معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی در جلسه با مدیران منابع استان گفت: همگرایی و همراهی باید بین منابع انسانی شکل گیرد و از ظرفیت‌های یکدیگر باید استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، اولین جلسه ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی با مدیران منابع انسانی استان ها صبح امروز ١۵ دی ماه ۱۴۰۰ در سالن جلسات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

ایمان اسلامیان پس از شنیدن سخنان و نظرات و مسایل مدیران منابع استان ها اظهار کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در اصلاح نظام اداری بیشتر از آنکه ما نگاه استعلایی و نگاه توسعه ای داشته باشیم دچار یکنواختی شده ایم و دیگر فرصت نمی کنیم به سمت تعالی نظام اداری و بهبود فرآیندها و ساختارها  و بهبود فرهنگ سازمانی برویم. 

وی ادامه داد: این اتفاق، اتفاق تلخی است که فقط متعلق به سازمان ما نیست و در سازمانهای دیگر هم همین روال وجود دارد.

 وی با اشاره به محدودیت منابع و الزامات قانونی و فرسودگی و فرسایشی بودن رویه ها و فرآیندهای دولتی که موجب شده که  بسیاری از مشکلات انباشت شود، افزود: امیدواریم با قدرت و ریسک پذیری که نزد مقام عالی وزارت وجود دارد، و همچنین تخصص و تجربه بسیاری از شما همکاران در استان های کشور، خیلی از این مشکلات را حل کنیم .

اسلامیان در ادامه گفت: در برنامه  10اقدام راهبردی که وزیر ارایه کردند حداقل دو اقدام مشخصا در حوزه اصلاح و بازآفرینی ساختار و رویه های اداری بود و دیگری هم در خصوص اصلاح نظام های سرمایه گذاری انسانی اعم از جبران خدمت و بحث های رفاهی و بحث های آموزشی که نشان می دهد عزم لازم در وزارتخانه برای اصلاح این موضوعات وجود دارد.

وی با اشاره به بحث فرهنگ سازمانی خاطر نشان کرد: بحث فرهنگ سازمانی موضوعی است که در گذر زمان شکل می گیرد  ومتاسفانه فرهنگ سازمانی در این سازمان به شدت مجروح است و دلایل مختلفی هم دارد چون دو وزارتخانه در هم تجمیع شدند که تفاوت پرداخت ها و تفاوت نظام های سرمایه انسانی موجب این موضوع می شود.

اسلامیان درپایان گفت: همگرایی و همراهی و همیاری باید بین منابع انسانی شکل گیرد و از ظرفیت‌های یکدیگر باید استفاده کرد که اگر کنار هم قرار بگیرد، خیلی کمک خواهد کرد.