شناسهٔ خبر: 103230 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد:

۱۰ هزار و ۷۱۶ كيلومتر برفروبي در بارش های پنج روزه فارس

تردد امن و روان فارس عليرضا سیاهپور مدیر كل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس از آمادگي كامل راهداري در سامانه بارشی اخیر در استان و برقراری تردد ايمن و روان در سطح راه هاي استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس):

عليرضا سیاهپور مدیر كل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس از آمادگي كامل راهداري در سامانه بارشی اخیر در استان و برقراری تردد ايمن و روان در سطح راه هاي استان خبر داد.

سیاهپور گفت: در بارش هاي ۵ روزه زمستاني (۸ - ۱۳ دی ماه جاری) در ۱۰ شهرستان شاهد بارش برف بوديم و در ۲۰ شهرستان بارش رحمت الهي به صورت باران بود.

وي ادامه داد: بر اساس الگوهاي هواشناسي ، پيش بيني بارش ها صورت گرفته بود و برنامه ریزی و استقرار نيروها که از قبل صورت گرفته بود ، براي ارايه خدمات مطلوب به كاربران جاده اي استان و ايجاد تردد ايمن و روان ايجاد بیش از ۷۰۰ راهدار مجرب در انواع عمليات راهداري زمستاني  به كمك ماشين آلات راهداري فعاليت كردند.

مدیر کل راهداري و حمل و‌نقل جاده ای فارس تأكيد كرد: در بارش های پنج روزه در استان فارس ۱۰ هزار و ۷۱۶ کیلومتر(باند) از راه هاي استان عمليات برفروبي انجام شده و براي جلوگيري از يخ زدگي و برقرار ماندن تردد در محورهاي استان ۶ هزار و ۴۵۰ تن عملیات شن و نمك پاشی بر روي سطح راه ها انجام شد.

سیاهپور با تأكيد بر پرهيز از سفرهاي غير ضروري در شرایط نامساعد جوی اشاره كرد: در ۱۹۲ مقطع كوهستاني ريزش برداري از سطح راه ، ۲۲ کیلومتر تسطیح و رگلاژ صورت گرفته است و تا پايان كامل بارش ها اكيپ هاي راهداري زمستاني بصورت شبانه روزي در سطح راه ها به مردم ارايه خدمت کردند.

وي همچنين در خصوص كمك رساني به خودرو هاي گرفتار عنوان كرد: به ۶۶۰ خودروي نيازمند كمك رساني و امداد رساني صورت گرفته و همچنين ۹۷ نفر مسافر در راه مانده در راهدارخانه اسكان داده شد.

شايان ذكر است عملیات راهداری زمستانی جاری در فارس با ۵۲ راهدار خانه ثابت و ۶ راهدار خانه سیار، ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری به کمک بیش از ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک , سنگین , نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب و بهره گیری از بیش از ۷۰۰ راهدار مجرب در۶ هزار و ۴۰۰کیلومتر از راه های استان که نیاز به عملیات برفروبی و یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می گیرد.

لازم به ذکر است هر سال پیش از آغاز بارندگی ها مجموعه راهداری در قالب طرح زمستانه ی راهداری آماده خدمات رسانی به کاربران جاده ای می باشد تا ۶۴۰۰ کیلومتر راه برف گیر، ۵۴ گردنه برف گیر به طول ۷۷۷ کیلومتر و ۴۱ مقطع مه گیر استان فارس برای عبور و مرور مردم امن باشند.

گفتنی است استان فارس با دارا بودن بیش از ۵۰ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیشترین میزان طول راه در مقایسه با سایر استان های کشور را داراست که این موضوع در کنار قرار گیری در کریدور مرکز به جنوب و شرق به غرب، موقعیت حمل و نقل این استان را خاص و استراتژیک می سازد.