شناسهٔ خبر: 103245 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

مقاوم‌سازی بیش از یک میلیون و ۹۰۹ هزار واحدمسکونی/تکمیل وتحویل ۴ بیمارستان با حدود ۷۰۰ تخت تا پایان ۱۴۰۰/انتصاب مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید

مسکن پرند مقاوم‌سازی بیش از یک میلیون و ۹۰۹ هزار واحدمسکونی و ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تامین ۴ میلیون قطعه زمین کار سختی نیست

قاسمی با اشاره به ثبت نام بیش از ۳ میلیون نفر در نهضت ملی مسکن گفت: نیاز به مسکن یک واقعیت است و نهضت ملی مسکن یک کار بزرگ و اما شدنی است. ما تجربه مسکن مهر را داریم که کار بسیار بزرگی بود که اشکالات کوچکی نیز داشت. باید از آن اشکالات تجربه بگیریم و آن‌ها را در طرح نهضت ملی مسکن برطرف کنیم. 

بیش از یک میلیون و ۹۰۹ هزار واحدمسکونی مقاوم سازی شد

عملکرد بنیاد مسکن در اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی از سال ۱۳۸۴ (ابتدای اجرای طرح) تا ۱۲ دی امسال بدین شرح است: سهیمه اختصاصی ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۴۵ واحد، سهمیه ابلاغی ۲ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۵۳۲ واحد، تعداد عقد قرارداد ۲ میلیون و ۵۸ هزار و ۱۲ واحد، اجرای فوندانسیون یک میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۸۴ واحد، واحدهای اختتام یافته یک میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۸۰ است. همچنین اعتبار تخصیص یافته به این طرح از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۲۸۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال است.

ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

معاونت مسکن و ساختمان در تازه‌ترین آمار خود از ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن خبر داد.

به‌زودی سامانه ثبت‌نام در ۷۰۰ شهر باقی‌مانده باز می‌شود

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید عصر امروز با حضور وزیر راه‌وشهرسازی برگزار شد. قاسمی با اظهار اینکه این در حالی است که هنوز سامانه در حدود ۷۰۰ شهر برای ثبت‌نام بازگشایی نشده است، توضیح داد: به زودی سامانه برای ثبت‌نام در این شهرها نیز فعال خواهد شد.

وی تاکید کرد: با احتساب افراد فاقد مسکنی که هنوز موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، امروز بیش از ۵ میلیون نفر متقاضی ثبت‌نام داریم که علاوه‌بر آمار جوانان مجردی است که پیش‌بینی کرده‌ایم و هنوز وارد سامانه نشده‌اند.

پیش‌بینی امکان ثبت‌نام مجردان بالای ۲۳ سال برای مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سابق و‌سرپرست جدید شرکت عمران از امکان ثبت نام افراد مجرد ۲۳ سال به بالا در طرح جهش تولید مسکن خبر دادو گفت: با هدف تشویق و ترویج جوانان به ازدواج، امکان ثبت نام افراد مجرد ۲۳ سال به بالا در طرح جهش تولید مسکن فراهم شد.

وی با یادآوری اینکه بر اساس قانون قبلی، خانم‌های مجرد ۳۵ سال به بالا و آقایان مجرد بالای ۴۵ سال می توانند برای دریافت مسکن ثبت نام کنند، افزود: اکنون حداقل سن ثبت نام مجردان در این طرح ۲۳ سال پیش بینی شده است مشروط بر اینکه در هنگام تحویل واحد مسکونی متاهل شده باشند تا بتوانند از این مزیت بهره‌مند شوند.

استفاده بیشتر مردم از طرح نهضت ملی مسکن با اصلاح سابقه مالکیت

وزیر راه‌وشهرسازی، اصلاح زمان سابقه مالکیت از ۱۶ سال به ۵ سال را زمینه‌ای برای برخورداری بیشتر مردم از طرح نهضت ملی مسکن دانست.

دولت اصلاحات قانون جهش تولید مسکن را در برنامه هفتم توسعه اعمال می‌کند

معاونت مسکن و ساختمان طی گزارشی عملکرد مجموعه دولت و شورای عالی مسکن را اجرای قانون جهش تولید مسکن برای فصل پاییز تشریح کرد.

ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال در بیش از ۷۰۰ شهر از ۲۰ دی

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال در بیش از ۷۰۰ شهر از ۲۰ دی ماه آغاز می‌شود از برنامه‌ریزی برای افزایش شهرهای ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

هدف‌گذاری برای تامین زمین برای احداث ۸ میلیون واحد مسکونی

فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: عقب‌ماندگی در ماموریت‌های سازمان ملی زمین و مسکن باید جبران شود. فخاری با بیان اینکه بخش عمده تلاش‌ها برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال متوجه سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: هدف‌گذاری ما برای تامین زمین نباید روی رقم ۴ میلیون باشد. باید برنامه‌ریزی بر روی یک هدف ۸ میلیونی باشد که ۴ میلیون حتما محقق شود. همچنین سازمان باید بتواند به صورت مداوم برای طرح‌های بعدی تامین زمین کند.

معرفی یک میلیون و ۱۷۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه خانه‌های خالی از طریق خوداظهاری و پایگاه اطلاعات داده‌های کشور شناسایی شده است، گفت: بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار خانه خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شد.

اجرای بیش از ۸ هزار پروژه در بافت‌های ناکارآمد شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ریشه اصلی شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی به آمایش سرزمین بر می‌گردد یعنی آمایش سرزمین به گونه‌ای بوده است که فضای سرمایه‌گذاری را قطبی کرده و توزیع متوازن و مناسبی در شهرهای کشور ایجاد نشده که نتیجه آن مهاجرت گسترده به کلانشهرها بوده است.

۴ بیمارستان با حدود ۷۰۰ تخت تا پایان ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل می‌شود

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تکمیل و تحویل چهار بیمارستان احداث شده توسط سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی با ۶۹۴ تخت بیمارستانی تا پایان امسال خبر داد.

علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید شد

وزیر راه و شهرسازی در حکمی علیرضا جعفری را به سمت سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید منصوب کرد.