شناسهٔ خبر: 103278 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

بازگشایی و ترمیم مسیرهای آسیب‌دیده از سیل جنوب استان سیستان‌و‌بلوچستان در اولویت قرار دارد

سفر رئیس سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده ای به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بازگشایی و ترمیم مسیرهای آسیب دیده از سیلاب اخیر جنوب استان سیستان و بلوچستان در راس اقدامات سازمان قرار دارد‌.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، داریوش امانی معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در بازدید از محورهای مواصلاتی گرفتار سیلاب و بارندگی جنوب استان سیستان و بلوچستان  اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان، بسیاری از محورهای مسدود شده ناشی از سیلاب در این منطقه بازگشایی شده و همچنان تعدادی از محورها به ویژه محور اصلی کنارک- جاسک مسدود است که معاون راهداری این سازمان در منطقه حضور دارد تا تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کند.

وی با بیان این که مسیر دسترسی به پایانه مرزی ریمدان به دلیل زیر آب رفتن کامل آن، نسبت به سایر محورها وضعیت بدتری دارد، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، عملیات ترمیم و لکه گیری آسفالت هفت کیلومتر از این مسیر مهم با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال سریعا آغاز خواهد شد.

رییس سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده ای خاطر نشان کرد: همچنین در مسیرهای قصرقند- دشتیاری- چابهار- کنارک، پلی وجود دارد که قبلا اقدامات آن انجام شده است و برای تکمیل، نیازمند اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال است که قرار شد این اعتبار در اسرع وقت در اختیار استان قرار داده شود تا این پروژه تکمیل و کام مردم منطقه را شیرین کند.

امانی با اشاره به پل فتحعلی کلات در جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: تامین اعتبار این پل که دکتر محرابیان وزیر نیرو قول آن را به مردم دادند، مقرر شد به عنوان یکی از پروژه های سیل از طریق سازمان انجام و بخشی از آن به استان ابلاغ شود تا کار هر چه سریع تر آغاز شود.

وی تاکید کرد: این سازمان در نظر دارد ترمیم و تعمیر ابنیه های بقیه پروژه های سیل جنوب استان سیستان و بلوچستان را بعد از برآورد خسارت و اعتبار سیل که از طریق استان اقدام خواهد شد، انجام دهد.

انتهای پیام/