شناسهٔ خبر: 103294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد؛

٥٠ هکتار اراضی بندرانزلی آماده واگذاری به بخش خصوصی است

حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: بیش از ٥٠ هکتار اراضی بندرانزلی آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا آبایی با بیان اینکه ۱۷ پست اسکله در بندر انزلی وجود دارد و در محدوده اراضی ۱۶۰ هکتاری بندر بیش از ٥٠ هکتار اراضی آماده واگذاری به خصوصی است، گفت: در بندر انزلی تنها موضوع واردات و صادرات به صورت کالای فله مدنظر نیست، بلکه  جابجایی کانتینر و خصوصاً یخچالی هدف گذاری شده و از همه مهمتر در زمینه گردشگری دریایی نیز برنامه های مناسبی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری دریایی از بخش خصوصی دعوت شده است، تاکید کرد: طرح مارینای بندر انزلی تقریباً نهایی شده در این طرح ۴ هکتار خشکی و ۶ هکتار دریایی در نظر گرفته شده است و اگر کرونا اجازه دهد سفر بین‌المللی انزلی باکو را در دستور کار داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه در بندر انزلی، آستارا و کاسپین تمام کشتی‌هایی که در خزر قابلیت تردد دارند می توانند پهلو بگیرند، گفت: با تعامل بین دستگاه ها که در امر ترخیص کالا حضور دارند زمان ماندگاری کالا در بندرانزلی را کاهش دادیم و‌اکنون زمان سرویس‌ دهی به کشتی ها به ۳.۷ روز رسیده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، آبایی تاکید کرد: زمان انتظار کشتی‌ها به زیر یک روز رسیده که حدود ۵۰ درصد این شاخص نسبت به سال گذشته کاهش داشته، همچنین زمان حضور کشتی در بندر از ۵ روز به ۴.۵ روز رسیده است.

وی با اشاره به عملکرد ۹ ماهه بنادر گیلان، گفت: طی این مدت یک میلون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان تخلیه و بارگیری شده که از این حجم یک میلیون و ١٦٠ هزار تن سهم بندر انزلی، ۱۸۰ هزار تن سهم آستارا و همچنین ۲۶۰ هزار تن سهم بندر کاسپین بوده است.