شناسهٔ خبر: 103350 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبرداد؛

بررسی ضرورت ایجاد شهر جدید در سفر مدیرعامل شهرهای جدید به گلستان بررسی شد

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از در نظر گرفتن یک محدوده در استان برای ایجاد شهر جدید خبرداد و گفت: در مرحله اخذ استعلام از دستگاه های مرتبط هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، (گلستان)، محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: در گلستان برخلاف بسیاری از استان ها، شهر جدید نداریم و در سفر مدیرعامل شهرهای جدید به گلستان، چند نقطه برای ایجاد شهر جدید بازدید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: یکی از نقاط جمعیتی که نیاز به احداث شهر جدید دارد، منطقه آزاد اینچه برون است که با راه اندازی این منطقه افرادی در آن مشغول به فعالیت می شوند و قرار نیست این افراد در گرگان، آق قلا یا گنبدکاووس ساکن شوند.

وی بیان کرد: بنابراین زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی برای ایجاد شهر جدید در جوار تالاب آلماگل شناسایی شده که خارج از محدوده‌های تالابی است.

 محبوبی عنوان کرد: برای ایجاد شهر جدید در این نقطه استعلام های لازم از دستگاه‌های مختلف مانند آب منطقه‌ای، محیط زیست، منابع طبیعی و غیره در مرحله اخذ و جمع‌بندی هستیم و نتیجه آن به شورای برنامه ریزی استان اعلام و سپس به وزارتخانه ارسال می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در صورت موافقت اولیه با ایجاد شهر جدید در این نقطه، شرکت شهرهای جدید با انتصاب مشاور ، مطالعات زیست محیطی، پدافند غیرعامل، بحران و غیره را انجام خواهد داد.

طبق گفته وی این طرح هم اکنون در فاز شناخت بوده و تصمیمی نهایی منوط به مطالعات مشاور و تائیدیه های  قانونی است .

محبوبی بیان کرد: در حال حاضر این یک نقطه در استان مد نظر بوده و مواد جدید منوط به تامین زمین دولتی با حداقل مساحت ۱۰۰ هکتار است.