شناسهٔ خبر: 103352 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام گرفت:

بررسی بیش از ۵۰۰ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان مازندران

شیرزاد یزدانی معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان از تعداد بیش از ۵۰۰ پرونده درخواست شده از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی مورد بحث و بررسی در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، شیرزاد یزدانی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: تعداد بیش از ۵۰۰ پرونده با موضوعات ساخت و سازشهری و… مربوط به ۲۰ شهر استان مازندران در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است با تصویب قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، این شورا به عنوان عالی ترین مرجع سیاستگذاری و تصویب ضوابط معماری و شهرسازی و طرح های جامع شهرهای کشور تعیین گردید و وفق ماده ۱۵ این قانون، وظیفه بررسی و تصویب طرح های تفضیلی شهری به عهده این کمیسیون نهاده شده است.

گفتنی است از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۱۰ جلسه کمیسیون ماده ۵، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استان به عنوان رئیس جلسه، سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان دبیر جلسه و مسئولین استانی و شهرستانی عضو کمیسیون در محل استانداری مازندران تشکیل و پرونده های مطروحه مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.