شناسهٔ خبر: 103439 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی خبر داد:

بارش باران، وزش باد شدید موقتی و رعد و برق در بیشتر استان‌ها/ احتمال بارش پراکنده امروز در تهران

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش باران، وزش باد شدید موقتی و رعد و برق امروز در استان‌های غربی، شمالی و جنوبی کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیستم دی و روزهای آتی تشریح کرد.

وی با بیان اینکه امروز  از بارش باران، وزش باد شدید موقتی و احتمال رعد و برق در استان‌های غربی، شمالی و جنوبی کشور خبر داد و گفت: امروز در استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، زنجان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، نیمه شمالی و شرق خوزستان، بخش‌هایی از چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، همدان، قزوین، البرز، گیلان و تهران بارش باران و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد و احتمال رعد و برق برای استان‌های جنوبی کشور وجود دارد.

رفیعی با اعلام اینکه در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف خواهد بود، افزود: چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت و بخش‌هایی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی اینکه روز پنج‌شنبه ورود سامانه بارشی جدید در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی سبب بارش باران و برف در این مناطق خواهد شد، تصریح کرد: روز جمعه نیز در بیشتر مناطق نیمه غربی کشور بارش خواهیم داشت که بارش‌ها در این روز در استان‌های کردستان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی شدت می‌یابد.

وی ادامه داد: روز شنبه نیز در بیشتر مناطق کشور بجز بخش‌هایی از شمال غرب و جنوب شرق کشور همچنان بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

رفیعی با بیان اینکه برای امروز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را در تهران، البرز و اصفهان پیش‌بینی می‌شود، گفت: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه اصفهان این شرایط را خواهد داشت.

به‌گفته وی، روزهای جمعه و شنبه نیز شمال غرب، غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش دمای شش تا ۱۰ درجه‌ای را تجربه خواهند کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین با بیان اینکه آسمان امروز تهران نیمه ابری تا ابری و همراه با غبار محلی است، اعلام کرد: همچنین احتمال بارش پراکنده در تهران وجود دارد؛ حداکثر دمای امروز تهران ۱۳ درجه بالای صفر خواهد شد و حداقل دما نیز فردا به شش درجه بالای صفر می‌رسد.