شناسهٔ خبر: 103450 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد خودرو در راه‌های استان قزوین ۵.۶درصد افزایش یافت

تردد خودرو مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از افزایش ۵.۶درصدی تردد خودرو در راه های استان طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راهداری قزوین جواد حق لطفی افزود:در ۹ ماه نخست امسال ۲۰۵ میلیون و ۷۴ هزار و ۵۹۷ دستگاه انواع خودرو از سطح جاده های استان عبور کرده اند که این میزان در سال گذشته ۱۹۴ میلیون و ۵۰ هزار و ۷۰۲ دستگاه بوده است.

وی اضافه کرد:این تعداد ورود و خروج خودرو توسط ۶۳ دستگاه ترددشمار نصب شده در جاده های استان قزوین به ثبت رسیده است.

حق‌لطفی ادامه داد:در این مدت روز جمعه ۱۶ مهر با ثبت تردد یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۵۶۵ خودرو پرترددترین روز سال در قزوین بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۶ درصد از تردد ثبت شده مربوط به خودروهای سنگین است گفت: میانگین سرعت عبور و مرور خودروها از جاده های استان ۸۵ کیلومتر بوده است و در عین حال نیز ۱۵.۵ درصد از خودروها سرعت غیرمجاز داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: میانگین زمان اوج تردد خودروها در جاده های استان قزوین نیز بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ بوده است.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه است که ۲۱۵ کیلومتر آن آزادراه و ۴۱۵ کیلومتر نیز بزرگراه بوده و از پنج هزار و ۳۲۸ کیلومتر راه روستایی آن، ۲ هزار و ۶۷۰ کیلومتر آسفالته،  ۶۹۳ کیلومتر راه شوسه و یک هزار و ۹۶۵ کیلومتر نیز خاکی و جیب رو است.

/انتهای پیام