شناسهٔ خبر: 103466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد؛

آغاز بررسی فرم "ج" بیش از ۳۲ هزار متقاضی قمی

صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: براساس گزارش سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن، فرم ج بیش از ۳۲ هزار متقاضی مسکن در استان قم نیاز به بررسی مجدد دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، حسن صبوری اظهار داشت: هر متقاضی بعد از ثبت نام در سامانه با وضعیت " در انتظار دریافت استعلام" مواجه و پس از مدت کوتاهی نتایج اولیه استعلام در سامانه اعلام خواهد شد.

وی افزود: پاسخ استعلام در سه وضعیت "رد درخواست قرمز رنگ"، "در انتظار تأیید استعلام سبز رنگ" و "در انتظار بررسی آبی رنگ" خواهد بود که هر کدام بر موضوع خاصی دلالت دارد.

صبوری توضیح داد: افرادی که با وضعیت رد درخواست مواجه می شوند می بایست اعتراض خود را در سامانه ثبت نمایند تا با اضافه شدن به گروه در انتظار تایید استعلام، بررسی مجدد فرم ج آن ها انجام شود.در انتظار بررسی به منزله تأیید اولیه ثبت نام متقاضی بوده و می بایست در سریع ترین زمان ممکن نسبت به بارگذاری مدارک خود و افراد تحت سرپرست اقدام نماید.برای این گروه، استعلامات مربوط به سابقه مالکیت خصوصی و دولتی مورد تایید قرار گرفته است اما بعد از بارگذاری مدارک، استعلامات مربوط به تاهل و احراز سکونت ۵ ساله در شهر مورد نظر توسط کارشناسان این اداره کل بررسی می شود.

وی با بیان این که وضعیت در انتظار تأیید استعلام به منزله رد شدن ثبت نام متقاضی نیست توضیح داد: این وضعیت به منزله این است که فرم ج و مالکیت خصوصی شخص متقاضی می بایست توسط استان مورد نظر مجدد بررسی شود و در صورت عدم سابقه مالکیت دولتی و خصوصی به گروه در انتظار بررسی ملحق خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به توضیحات سامانه در بخش نتایج استعلام در پروفایل متقاضی اشاره کرد و توضیح داد: در این بخش برای متقاضی یا همسر وی فرم ج قرمز لحاظ شده است و متن " به اداره راه و شهرسازی استان خود مراجعه کنید" درج شده است.

وی گفت: تعداد بیش از ۳۲ هزار متقاضی مسکن در دو فاز پنجم و نهضت ملی مسکن در این وضعیت به سر می برند که واحد فرم ج این اداره کل در حال بررسی فرم ج تمامی این متقاضیان است.

صبوری اظهار داشت: از تمامی ۳۲ هزار متقاضی مسکن با وضعیت در انتظار تایید استعلام درخواست می شود از مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان قم خودداری کنند.در صورت نیاز به مراجعه از طریق پیامک به آن ها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان این که بررسی این تعداد فرم ج طولانی و زمانبر خواهد بود، توضیح داد: بخش عمده این بررسی ها بدون حضور متقاضی انجام می شود و وی می تواند با مراجعه به سامانه ثبت نامی، تغییر وضعیت به در انتظار بررسی یا تایید اولیه را مشاهده نماید.

وی با اشاره به افزایش نیروی انسانی و اختصاص زمان بیشتر برای بررسی فرم ج خاطر نشان ساخت: هم اکنون  کارکنان اداره کل مشغول بررسی فرم ج متقاضیان هستند و مراجعه به ساختمان های راه و شهرسازی استان و واحد فرم ج، موجب مختل شدن فرآیند بررسی یا طولانی شدن آن می شود.

گفتنی است مبنای استعلام اولیه متقاضیان، بررسی فرم ج (استفاده یا عدم استفاده از مسکن، زمین یا تسهیلات دولتی ساخت) و سامانه ثبت اسناد و املاک کشور(مالکیت خصوصی و شخصی) است.