شناسهٔ خبر: 103473 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی در اراک قرعه کشی شد

قرعه کشی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: قرعه کشی ساخت ۸۱۰۰ واحد مسکن ملی در اراک، در جلسه شورای اداری استان مرکزی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی(مرکزی)، احمد مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان در این مراسم گفت: در طرح اقدام ملی مسکن سهمیه استان ۲۱ هزار و ۲۹۰ واحد بود که ۸۰۹۰ واحد در شهرها و ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد در امیرکبیر و مهاجران ساخته می شود.  مقرر شد که در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر برای ۷۴۹۹ واحد اراضی تامین و عملیات ساختمانی نیز آغاز شده است. در طرح جهش تولید مسکن سهمیه استان مرکزی ۶۱ هزار و ۱۲۷ واحد بود که ۱۹ هزار واحد در شهرهای امیرکبیر و مهاجران هدفگذاری شد و تاکنون ۴۵۲ هکتار زمین تامین شده است.

وی افزود: پروژه سردار شهید قاسم سلیمانی در انتهای خیابان هپکو با ظرفیت ۳۰۴۰ واحد با پیمانکاری جهاد خانه سازی در حال ساخت است و کار در ۲۴ هکتار در حال پیشرفت است و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است و ۶۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن در شهرک کوثر در حال انجام است و عملیات اجرایی دو هزار واحد در ساوه آغاز شده است. در محلات هم ۹۳ نفر واریز وجه داشتند، اما به دلیل کمبود زمین، ۲۲ هکتار زمین به محدوده الحاق و برای ۱۴۰۰ نفر دیگر ظرفیت ایجاد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در نیمور ۶۲ نفر واریز وجه داشتند که عملیات اجرایی آغاز شده و ۹ هکتار زمین هم برای طرح نهضت ملی در نظر گرفته شده است. همچنین ۴۸۰ نفر در دلیجان واریز وجه انجام داده اند و ۱۵ هکتار زمین اختصاص یافته است و ۱۵۰۰ واحد ظرفیت ساخت وجود دارد و در نراق ۲۲ نفر درخواست داشتند که زمین برای متقاضی تامین و عملیات اجرایی آغاز شده است.

مرزبان درادامه بیان داشت: در خمین ۴۲۴ نفر واریز وجه داشته اند و ۴۷ واحد در حال ساخت است و ۱۱ هکتار زمین فراهم شده که مستعد ساخت ۱۴۰۰ واحد است، در کمیجان ۱۰۲ نفر واریز وجه داشتند که زمین تامین و در شازند ۷۵ نفر واریز وجه کرده اند و عملیات اجرایی نیز آغاز شده است، در تفرش ۱۵۴ نفر واریز وجه داشته اند و عملیات اجرایی مسکن متقاضیان با تامین زمین آغاز شده است و اولین خانواده نیز ساکن شده‌اند.

وی افزود: همچنین در آشتیان ۴۸۶ نفر واجد شرایط هستند که ۱۵۴ نفر واریز وجه انجام داده اند و عملیات اجرایی در حال انجام است و فراهان ۱۵ نفر واریز وجه داشتند که برای ۱۲ نفر زمین تامین شده است. در فرمهین و شازند و مامونیه مشکل تامین زمین داریم و با رایزنی سازمان ملی زمین و مسکن مقرر است که زمین خریداری شود و در غرق آباد ۱۶ نفر واریز داشتند که عملیات اجرایی آغاز شده است و در مامونیه ۲۴ واحد در حال ساخت است.