شناسهٔ خبر: 103554 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

هفته‌ای پربارش همراه با رعد و برق و وزش باد در کشور/ بارش باران و برف دو روز آینده در تهران

باران کارشناس سازمان هواشناسی از هفته‌ای پربارش در کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست و دوم دی و روزهای آتی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هفته‌ای پربارش را در کشور در پیش‌رو داریم، گفت: امروز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور برای مناطقی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و به طور پراکنده در گیلان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش باران و برف و برای مناطق سردسیر و مرتفع برف پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با اعلام اینکه جمعه گسترده فعالیت سامانه بارشی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل خزر، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی، تهران، البرز، قزوین و مناطقی از کرمان را دربر می‌گیرد، افزود: شدت بارش‌های فردا در جنوب آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان، شرق لرستان، جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس و گیلان، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

به‌گفته‌ کارشناس سازمان هواشناسی کشور، فردا برای نقاطی از غرب و دامنه‌های جنوبی البرز رعد و برق و برای مناطق جنوبی کشور رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

نقشینه با بیان اینکه روز شنبه در بیشتر نقاط کشور بارندگی روی می‌دهد، پیش‌بینی کرد: شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، مناطقی از یزد، شمال خراسان جنوبی و خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تداوم بارش‌ها در روز یکشنبه در جنوب و جنوب شرق و شرق بارش، اعلام کرد:‌ موج دیگری شمال غرب و غرب کشور را تحت تاثیر می‌گذارد؛ بدین‌ترتیب بارش‌ها در شمال غرب، غرب، نقاطی از دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور روی می‌دهد.

نقشینه افزود: بارش‌های یکشنبه در جنوب فارس و بوشهر، جزایر واقع در تنگه هرمز و مرکز خلیج فارس، نقاطی از هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان شدت می‌یابد؛ همچنین در این روز بارش‌ها در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز بیشتر به صورت برف و برف و باران خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در تشریح وضعیت هوای روز دوشنبه نیز گفت: بجز نواحی کویر مرکزی کشور در بیشتر مناطق شاهد بارش خواهیم بود؛ برای نواحی جنوبی باران و در امتداد رشته کوه‌های زاگرس، البرز و غرب و شمال غرب عمدتا برف پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با اعلام اینکه از فردا تا روز یکشنبه شاهد کاهش تدریجی ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما در شمال غرب، غرب و سواحل شمال خواهیم بود، افزود: همچنین در این روز حدود ۵ تا ۷ درجه دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، شمال شرق، جنوب غرب و مرکز دما کاهش می‌یابد.

به‌گفته وی از روز شنبه تا دوشنبه نیز دریای خزر، جمعه نیمه غربی خلیج فارس، شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و یکشنبه نیز شرق و مرکز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت هوای تهران را نیز امشب دارای بارش‌های پراکنده پیش‌بینی کرد و افزود:‌ فردا و پس فردا نیز بارش باران، مه رقیق، وزش باد و احتمال رعد و برق در تهران وجود دارد.

به گفته وی، روز شنبه نیز تهران ابری و بارانی پیش‌بینی می‌شود؛ برای مناطق شمالی تهران و ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف و باران است.

نقشینه اعلام کرد:‌ بیشینه دمای امروز تهران ۱۶ درجه،   جمعه ۱۲ و شنبه ۱۰ درجه است؛ همچنین کمینه دمای امروز صبح تهران به ۶ درجه رسید.