شناسهٔ خبر: 10356 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تجهیز ناوگان عملیاتی بندر بوشهر به دو دستگاه ترانستینر RTG

بندر دیر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اضافه شدن دو دستگاه ترانستینر (جابه جا ومنظم کننده ردیف‌های کانتینری) جدید به ناوگان عملیاتی این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد راستاد در این باره گفت: با فعالیت این دو دستگاه ترانستینر ظرفیت نگهداری یکهزار کانتینر به محوطه بندر بوشهر افزوده می شود.

وی با بیان این که بندر بوشهر هم اکنون به هشت دستگاه ترانستینر نیاز دارد ادامه داد: تا پایان سال جاری چهار دستگاه ترانستینر جدید به ناوگان عملیاتی این بندر افزوده خواهد شد.
راستاد بیان کرد: ناوگان عملیاتی بندر بوشهر پیش از این دارای دو دستگاه ترانستینر بود که هم اکنون به چهار دستگاه افزایش یافته است.

وی گفت: هر دستگاه ترانستینر قادر است در هر هکتار یکهزار و ۲۰۰ تیو کانتینر را جا دهد.

راستاد افزود: منظم کردن صف های کانتینری و افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کانتینر از عمده مزایای دستگاه های ترانستینر است.

وی یادآور شد: هم اکنون مساحت محوطه نگهداری کانتینری بندر بوشهر ۲۴ هکتار است.بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالا را دارد و این روند با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین به ۱۵ میلیون تن در سال خواهد رسید.با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر ظرفیت کنونی که ۴۳۰ هزار TEU است به ۵۰۰ هزار TEU می رسد و برنامه زمان بندی برای تکمیل این طرح سه سال خواهد بود.
با توجه به محدودیت فضا، طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با حدود ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.در جزیره نگین پایانه های کانتینری، چندمنظوره و مواد فله مایع احداث می شود.

عملیات اجرایی طرح توسعه جزیره نگین در سفر پارسال هیات دولت به استان بوشهر با حضور رئیس جمهوری آغاز شد و در پنج سال آینده فاز نخست توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تکمیل خواهد شد.

اکنون عملیات آماده سازی محوطه ها برای احداث زیرساخت و روبناها آغاز شده و نخستین پایانه جزیره نگین که کانتینری است در دو سال آینده افتتاح می شود./

نظر شما