شناسهٔ خبر: 103584 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

هفته‌ای برفی در مناطق کوهستانی و سردسیر کشور/وقوع برف و باران، تندباد، رگبار و رعد و برق روز شنبه در استان تهران

برف پاوه - کرمانشاه کارشناس سازمان هواشناسی کشور از هفته‌ای برفی در مناطق کوهستانی و سردسیر کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست و دوم دی و روزهای آتی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هفته‌ای برفی را در مناطق کوهستانی و سردسیر کشور خواهیم داشت، گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی روی نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب، مناطقی از شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی، تهران، البرز، قزوین، بخش‌هایی از استان‌های کرمان و یزد بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع برف خواهیم داشت.

به‌گفته نقشینه، بارش‌ها امروز در جنوب آذربایجان غربی، نیمه شمالی فارس، شمال شرق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان شدت خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز در برخی نقاط غرب و دامنه‌های جنوبی البرز رعد و برق و برای جنوب کشور رگبار و رعد و برق و تندباد شدید انتظار می‌رود، افزود: فردا در بیشتر مناطق کشور بارش پیش‌بینی شده است؛ بر این اساس بارش‌ها در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب کرمان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و مناطقی از هرمزگان شدت می‌یابد.

نقشینه با اعلام اینکه روز شنبه شاهد وزش باد شدید در برخی مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق خواهیم بود، پیش‌بینی کرد: روز یکشنبه نیز در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان و بخش‌هایی از خراسان شمالی تداوم می‌یابد.

وی همچنین از ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب خبر داد و گفت: در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل خزر و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش خواهیم داشت که بارش‌ها در فارس، خراسان جنوبی، جنوب بوشهر، مناطقی از هرمزگان، کرمان، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان گیلان و جزایر واقع در تنگه هرمز و مرکز خلیج فارس تشدید می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه در روز یکشنبه بارش‌ها در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز بیشتر به صورت برف خواهد بود، پیش‌بینی کرد: روز دوشنبه نیز بجز نواحی کویری مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی در بیشتر مناطق کشور بارش تداوم می‌یابد که در نواحی جنوبی و در امتداد رشته کوه‌های زاگرس غرب و شمال غرب بیشتر به شکل برف خواهد بود.

نقشینه برای روز سه‌شنبه بارش را در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البزر، تهران، البرز، قزوین، زنجان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی پیش‌بینی کرد.

وی با اعلام اینکه از امروز تا یکشنبه دما در شمال غرب و غرب استان‌های ساحلی خزر هفت تا ۱۰ درجه و در دامنه‌های جنوبی البرز پنج تا هفت درجه کاهش می‌یابد، گفت: یکشنبه تا سه‌شنبه برای شمال شرق، شرق، جنوب غرب و مرکز بین پنج تا هشت درجه کاهش دما را انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود، پیش‌بینی کرد: امروز نیمه غربی خلیج فارس، فردا خلیج فارس و یکشنبه مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود.

وی آسمان تهران را امروز بارانی و در مناطق شمالی همراه با برف و باران پیش‌بینی کرد و گفت: برای روز شنبه نیز برف و باران، تندباد، رگبار و رعد و برق برای استان تهران پیش‌بینی شده است.

به‌گفته نقشینه، بیشینه دمای تهران امروز به ۱۲ درجه می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود در سه روز آینده کاهش دمای میانگین پنج تا هفت درجه داشته باشیم؛ بیشینه دمای فردا در تهران نیز ۱۱ و یکشنبه ۹ درجه پیش‌بینی شده است.