شناسهٔ خبر: 103627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

بهره‌برداری از سامانه جامع حمل و نقل بین المللی آذربایجان غربی

فروغ فاریابی معاون حمل و نقل معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تکمیل و بهره برداری سامانه جامع حمل و نقل بین المللی جهت استفاده شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان هم زمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان غربی، فروغ فاریابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: بر اساس دستور العمل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و با توجه به تکمیل سامانه جامع حمل و نقل بین المللی و ضرورت استفاده شرکت های حمل و نقل بین المللی برای ثبت سفرهای بین المللی و صدور راهنامه ایرانی و همچنین ثبت اطلاعات سفرها با راهنامه های خارجی از این سامانه لازم است هم زمان با سراسر کشور شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان نیز از تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد از سامانه جانع حمل ونقل بین المللی استفاده نمایند.

وی با اشاره به ویژگی های این سامانه افزود : اطلاعات سفرهای بین المللی با راهنامه ایرانی باید قبل از حرکت ناوگان در این سامانه ثبت شده و در غیر اینصورت مشمول تخلف حمل بدون سند می شود و نیز قبل از خروج ناوگان از مرز خروجی (پایانه های مرزی) باید اقدام به ثبت شماره کوتاژ اظهار نامه ( پروانه سبز ) گمرکی شود.

فاریابی اظهار داشت: اطلاعات راهنامه های خارجی باید قبل از رسیدن ناوگان به مرزهای ورودی ( پایانه های مرزی ) در سامانه ثبت و شماره کوتاژ اظهار نامه ( پروانه سبز ) گمرکی این سفرها در پایانه مرزی و قبل از صدور پروانه تردد حتما در سامانه ثبت گردد.

وی ادامه داد: برای کلیه تردد های ناوگان از پایانه های مرزی نیاز به ثبت سفر بوده و مجوزهای لازم برای ورود ناوگان خالی به کشور نیز در سامانه درخواست و توسط سازمان رسیدگی خواهد شد و همچنین کلیه مجوزهای بارگیری ، تغییر مسیر ناوگان ، راننده و ناوگان غیر تحت پوشش از طریق سامانه درخواست و بررسی می‌گردد.

این مقام مسئول گفت: به منظور آشنایی با سامانه جامع حمل و نقل بین المللی جلسه حضوری پرسش و پاسخ و آموزش با حضور روسا و نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان و حضور نمایندگان و کارشناسان سازمان در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ در محل سالن آمفی تئاتر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی برگزار گردید.

/انتهای پیام