شناسهٔ خبر: 103678 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز خبر داد:

فعالیت ۶ تابلوی پیام‌نمای متغیر در البرز

منصور کیایی تابلوی پیام‌نمای متغیر و یک تابلوی ترافیک‌نما به منظور اطلا‌ع‌رسانی و آگاه‌سازی مسافران از وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ها در استان البرز فعال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از البرز، عادل منصورکیائی، معاون فنی و راه‌های روستایی این اداره‌کل اظهار کرد: در راستای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های موجود برای مدیریت نوین جریان ترافیک، ۶ تابلوی پیام نمای متغییر(vms در حوزه استحفاظی راه‌های استان نصب شده است.

وی افزود: هدف از نصب این تابلوها ارائه پیام‌های ترافیکی در راستای بالا بردن فرهنگ عمومی ترافیک و اطلاع‌‍رسانی از طریق پیام‌های کوتاه متنی به منظور مدیریت سفر، اطلاع از وضعیت ترافیک جاده ها و کاهش خسارات مالی و جانی ناشی از تصادفات است.

این مسئول بیان کرد: از نمونه‌های اطلاعاتی که عمدتا از طریق تابلوهای پیام‌نمای متغیر در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد می‌توان به وضعیت تراکم ترافیکی در کریدورهای بزرگراهی، اطلاع‌رسانی شرایط جوی جاده ها و... اشاره کرد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه از فعالیت یک دستگاه تابلوی گرافیکی ترافیک نما در ورودی استان خبرداد و گفت: این تابلو تلفیقی از تابلو هدایت مسیر و تابلوهای(vms) است که اطلاعات آن به صورت هوشمند از تردد خودروهای عبوری برداشت و از طریق نرم افزار مرکزی نمایش داده می‌شود.

منصورکیائی تصریح کرد: این تابلو با استفاده از اطلاعات تردد شمارهای برخط یا آنلاین استان نوع ترافیک محورها را از طریق نمودارهای رنگی به رانندگان و مسافران نمایش می‏‌دهد و امکان انتخاب مسیر صحیح را برای آنان فراهم می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط ترافیکی محورهای مواصلاتی البرز، فراهم‌شدن امکان اطلاع از وضعیت ترافیکی راه‌ها برای مسافران و کاربران جاده‌ای بسیار بااهمیت است، افزود: این تابلو به صورت کاملا هوشمند و بدون حضور اپراتور فعالیت می‌کند.

منصورکیائی یادآور شد: اطلاعات این تابلو از طریق ۳۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۵۰ دستگاه ترددشمار نصب‌شده در جاده‌های استان، در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه این تابلو با همکاری مرکزمدیریت راه‌های کشور، اداره‌کل راه و شهرسازی و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز نصب شده‌ است، گفت: وضعیت ترافیکی آنلاین محورهای کرج-چالوس، کرج- قزوین، ماهدشت- اشتهارد و قزوین- رشت از طریق آن نمایش داده می‌شود.