شناسهٔ خبر: 10373 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شدك

خبر خوش معاون وزیر راه و شهرسازی در روز خبرنگار/ بنایی تاریخی در سنندج خانه مطبوعات می‌شود

سعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: کارهای مربوط به تملک خانه‌ای تاریخی و تبدیل آن به خانه مطبوعات در سنندج انجام شده است.

محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احداث خانه مطبوعات در شهرهای مختلف را یکی از برنامه‌های این شرکت در فرایند احیا و بهسازی خانه‌های تاریخی کشور دانست و گفت: یکی از کارهایی که برای تغییر کاربری خانه‌های تاریخی در نظر گرفته‌ایم واگذاری برخی خانه‌ها با عنوان خانه مطبوعات است که کارهای مربوط به تملک نخستین مورد را در سنندج انجام داده‌ایم و امیدواریم هر چه زودتر این خانه را به خبرنگاران و اتحادیه مربوط به آن‌ها واگذار کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اولین خانه مطبوعات در سنندج واگذار می‌شود افزود: تلاش ما بر این بود که تملک این بنا هر چه زودتر انجام شود اما کارهای حقوقی آن همچنان باقی مانده است. آنچه ما می‌توانیم در شرکت عمران و بهسازی شهری نسبت به آن متعهد شویم این است که این خانه تاریخی متعلق به خانه مطبوعات سنندج خواهد بود.

گفتنی است در سفر تیرماه دکتر ایزدی به سنندج، قول تملک ساختمانی تاریخی نیز داده شد تا پس از طی مراحل اداری با عنوان خانه مطبوعات آغاز به کار کند./

نظر شما