شناسهٔ خبر: 103740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل اعلام کرد:

۵۰ میلیارد ریال صرف یخ‌زدایی راه‌های استان اردبیل شد

برف رروبی مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال ۵۰ میلیارد ریال برای تهیه امکانات موردنیاز یخ زدایی راه‌های ارتباطی این استان هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم‌اله وثوقی در جلسه بررسی مشکلات راه‌های شهرستان خلخال افزود: در مجموع بیش از ۳۰ هزار تن شن ، ماسه و نمک برای مقابله با پدیده یخبندان سطح محورهای مواصلاتی استان خریداری و انبار شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به درخواست مکرر مردم برای نمک‌پاشی راه‌های روستایی در منطقه جنوب این استان گفت: با توجه به پایین بودن ضخامت آسفالت راه‌های روستایی که غالبا ۶ سانتیمتر است ، امکان استفاده از مخلوط نمک و شن به دلیل تخریب سطح آسفالت در هیچ شرایطی ممکن نیست و از دهیاران و بخشداران خلخال انتظار می‌رود از این کار خودداری کنند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل استفاده مکرر و طولانی مدت از مخلوط نمک و شن در فصول سرد سال را عامل تخریب سطح آسفالت راه‌های بین شهری استان دانست و اظهارکرد: سالانه مبالغ کلانی برای ترمیم آسفالت ، لکه‌گیری و اجرای روکش آسفالت به این اداره کل تحمیل می‌شود.

وثوقی از استقرار راهدارخانه‌ در مسیرهای الماس در جاده خلخال - اسالم ، حیران در جاده اردبیل - نمین - آستارا ، صائین در جاده نیر - سراب ، مرادلو در جاده مشگین‌شهر -- پارس‌آباد و لنگان خبر داد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل گفت: با توجه به واقع شدن بیش از ۹۰۰ کیلومتر از راه‌های بین‌شهری و روستایی استان در منطقه سردسیر خلخال گفت: نگهداری راه‌های این منطقه بویژه گردنه سخت‌گذر الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم در فصول سرد سال سخت‌تر از سایر مناطق استان اردبیل است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه نیروهای راهداری برای پوشش زمستانی راه‌ها در مسیرهای کوهستانی و برفگیر و گردنه‌های بلند استان اردبیل مستقر هستند، افزود: ۲۵۶ راهدار با ۱۸۲ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی در پایگاه‌ها به صورت آماده‌باش قرار دارند.

وثوقی میانگین عمر دستگاه‌های راهداری را ۲۵ سال اعلام کرد و بیان کرد: تا زمانی که ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری خوبی نداشته باشیم، نمی‌توانیم خدمات قابل قبولی بیژه در راهداری زمستانی ارائه بدهیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل  به خرید پنج دستگاه ماشین جدید راهداری در سال جاری اشاره کرد و افزود: این ماشین‌آلات با ۱۶۰ میلیارد ریال خریداری و به ناوگان اضافه خواهد شد و در کنار آن اورهال و تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات را انجام خواهیم داد.

وی گفت: در کنار استفاده از اطلاعات پیش‌بینی هواشناسی، سایت‌ها ، تلفن گویای ۱۴۱ و داشتن ارتباط نزدیک با مرکز مدیریت راه‌ها، اداره کل هواشناسی همیشه تغییرات جوی را برای اداره کل راهداری ارسال می‌کند.

هشت گردنه سخت گذر به نام های الماس ، بودالالو ، نقدوز ، حیران ، صایین ، اسلام آباد ، لنگان و قره آغاج محورهای اصلی استان اردبیل را به هم متصل می کنند که به لحاظ فاصله اردبیل مرتفع با سرزمین‌های پست اطراف بویژه کرانه‌های جنوبی دریای خزر از شیب‌ها و پیچ و خم‌های بسیار تندی برخوردار می‌باشند.

انتهای پیام/