شناسهٔ خبر: 103742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خبر داد:

تمامی محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز است / با تلاش راهداران راه‌های روستایی بازگشایی می‌شود

کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی چهارمحال و بختیاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: به‌رغم بارش سنگین برف و و کولاک بسیار شدید در جاده های استان، هم اکنون تمامی راه‌های مواصلاتی استان اردبیل باز است و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی در بازدید از عملیات برف روبی محور اردبیل آستارا و محدوده گردنه حیران تصریح کرد: در حال حاضر بارش برف در محورهای اردبیل - آستارا، اردبیل - مغان، اردبیل _خلخال _سرچم، اردبیل - نیر - سراب، اردبیل - سرعین، رضی - گرمی، اردبیل - مشگین شهر، خلخال  - اسالم، مشگین شهر - پارس آباد، مشگین شهر - اهر در جریان است اما با تلاش راهداران محورهای یادشده باز و تردد برقرار است.

عضو شورای اداری استان اردبیل بر ضرورت همراه داشتن تجهیزات سفرهای زمستانی از جمله زنجیر چرخ برای عبور از محورهای مواصلاتی استان تاکید کرد و افزود: روز گذشته نیز به دنبال بارش سنگین برف در استان راه بیش از ۵۰۰ روستا بازگشایی شد اما هم اکنون به دلیل کولاک شدید برف راه بیشتر روستاها مسدود شده که پس از انجام عملیات برفروبی در راه های اصلی، نسبت به بازگشایی راه های روستایی به ترتیب اولویت اقدام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت ۸۰ اکیپ راهداری با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی در قالب طرح زمستانی راهداری استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در حال خدمت‌رسانی به مردم می باشند.

وثوقی تصریح کرد: هم استانی ها می توانند قبل از اقدام به سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت راه ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند؛ البته توصیه می شود به دلیل بارش سنگین برف و کولاک بسیار شدید از سفرهای غیرضروری اجتناب شود.

انتهای پیام/