شناسهٔ خبر: 103761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خبر داد:

برف و کولاک راه ارتباطی ۵۵۰ روستای کردستان را مسدود کرد

محمد راشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: به دلیل بارش برف و کولاک  ۶ محور اصلی و فرعی و راه ارتباطی ۵۵۰ روستا مسدود است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کردستان محمد راشد مدرس‌گرجی اظهار کرد: یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر برف روبی در سطح جاده‌های استان توسط عوامل راهداری انجام گرفته است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه در سطح راه‌های فرعی و اصلی استان مصرف شده است. وی با بیان اینکه ۴۰۰ نفر عوامل راهداری اداره کل و ۱۰۰ نیروی بخش خصوصی در سطح جاده های استان مشغول انجام عملیات برفروبی هستند، افزود: ۴۰۰ دستگاه ماشین الات راهداری و بخش خصوصی نیز طی ۴۸ ساعت گذشته در راستای رهاسازی جاده‌های سطح استان بکارگیری شده‌اند. مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان از رهاسازی ۲ هزار دستگاه خودرو و اسکان ۱۵۰ مسافر در راه مانده در راهدارخانه‌های استان خبر داد. 

به گفته وی، از ساعت ۲۰ روز گذشته تاکنون ۶ محور اصلی و فرعی استان به دلیل بارش برف و کولاک شدید مسدود شده و تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان تصریح کرد: در حال حاضر مسیرهای سنندج- کامیاران، سقز - بوکان، سقز- بانه، سقز- مریوان، سه راهی تکاب به تکاب و سروآباد- کامیاران مسدود است.

وی همچنین از مسدود شدن راه ۵۵۰ روستا به دلیل بارش برف و کولاک شدید خبر داد و افزود: بیشترین بارش‌ها مربوط به سقز، بانه، مریوان، سروآباد و دیواندره است.

انتهای پیام/

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است