شناسهٔ خبر: 103779 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با توجه به کاهش دما و وجود توده هوای سرد در استان:

تردد در محورهای کوهستانی مازندران با زنجیر چرخ امکان پذیر است

مازندران- راهداری زمستانی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت : با توجه به کاهش دما و وجود توده هوای سرد در استان در طول روزهای آینده ، تردد در محورهای کوهستانی با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) ، اسماعیل فولادی خاطر نشان ساخت : در حال حاضر به جز محور کندوان که به دلیل  اقدام پیشگیرانه پلیس راه به جهت  بارش شدید برف و کولاک و عدم دید کافی رانندگان و جلوگیری از احتمال ریزش بهمن مسدود اعلام شده، بقیه محورهای اصلی و شریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است .

وی تصریح کرد : عملیات برف روبی و پاکسازی در محورهای استان از جمله محور کندوان کماکان در حال اجراست و به كليه رانندگاني كه قصد تردد از محورهاي كوهستاني را دارند توصيه مي شود ضمن رعايت قوانين و مقرارت ، تجهيزات و امكانات ايمني از جمله زنجير چرخ را همراه داشته باشند.

وي اظهار داشت: در حال حاضر۳۳ اکيپ راهداري در قالب ۲۵۰ ماشين و ۳۵۰ راهدار در محورهاي مواصلاتي استان مستقر هستند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران استان طول محورهاي برفگير مازندران را ۳۷۰۰ کيلومتر اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲ راهدارخانه در محورهاي مواصلاتي استان مجهز  و آماده سرويس دهي به مسافران و در راه ماندگان است.

فولادی افزود: اين اداره كل به منظور حفظ ايمني جاده ها و تردد روان وسايل نقليه و جلوگيري از بروز سوانح رانندگي با كليه امكانات  و اكيپ هاي راهداري خود آمادگي كامل براي عمليات راهداري با استقرار در مناطق برفگير و كوهستاني ، بمنظور اجرای عملیات برفروبی جاده های کوهستانی را دارند.

گفتنی است :مسافرين و رانندگان محترم مي‌توانند جهت كسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهاي استان و كشور همچنين آگاهي از آخرين وضعيت راهها و انسدادها يا محدوديت‌هاي احتمالي تردد و  شرايط جوي به سايت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و يا با تلفن گوياي ۱۴۱ تماس حاصل کنند.