شناسهٔ خبر: 103817 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خسارت ۷۰ میلیارد ریالی سرقت علائم و تجهیزات جاده‌ای در خوزستان

سرقت تابلو علائم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در ۹ ماه سال جاری ۷۰ میلیارد ریال خسارت سرقت علائم و تجهیزات جاده ای به این اداره کل وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: متاسفانه در ۹ ماهه سال جاری روند سرقت علائم و تجهیزات در سطح محورهای اصلی، شریانی و بزرگراه ها  استان افزایشی بوده که چالش هایی را در زمینه ایمنی کاربران جاده ای بوجود آورده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به خسارت ۷۰ میلیارد ریالی سرقت علائم و تجهیزات جاده ای در استان، بیان کرد: به لحاظ تعداد، تابلوهای اخطاری انتظامی بیشترین آمار سرقت را دارند و به لحاظ ریالی نیز بیشترین خسارت مربوط به سرقت صفحات گاردریل است.

بهرامی نیا ادامه داد: سرقت علایم و تجهیزات ایمنی در سطح راه ها، ضریب ایمنی کاربران جاده ای را به حداقل رسانده و باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می شود.

وی اذعان کرد: سقوط وسایل نقلیه به درون دره ها، پل ها، آب روها ، کانال ها و ... به علت سرقت حفاظ کناری راه، خروج از محور و وقوع تصادفات رخ به رخ به دليل سرقت حفاظهاي مياني،عدم آگاهی از خطرات جاده ای، عدم آگاهی از وجود نقاط پر حادثه، تغییرات هندسه ایجاد شده در راه ها و کاهش یا افزایش عرض باندها، عدم مشاهده وجود قوس در طول راهها مهم ترین مواردی هستند که به علت سرقت تابلوها و تجهیزات جاده ای باعث تشدید حوادث جاده ای خواهند شد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات تخصیص یافته، حفظ و صیانت از تجهیزات و علائم جاده ای امری اجتناب ناپذیر و ضروری است و قطعاً در راستای حفظ جان کاربران جاده ای به دلیل سرقت تابلوها و تجهیزات راه ها، خورد قاطع و شدید با سارقین توسط مراجع ذی صلاح بيش از پيش مورد نیاز است.

انتهای پیام/