شناسهٔ خبر: 103842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

کمبود نقدینگی؛ سرعت گیر پروژه‌های عمرانی

مهدی سینایی - اصفهان رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در میان انبوه مشکلاتی که طرح های عمرانی با آن رو به رو است، کمبود اعتبار و عدم تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده، همواره یکی از مشکلات عمده بشمار می‌آید که موجب طولانی شدن اجرای پروژه‌ها می‌شود.

 مهدی سینایی رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت اعتبارات این اداره‌کل اظهار کرد: جمع کل اعتبارات عمرانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از ردیف‌های ملی و استانی در سال مالی ۱۴۰۰ بیش از ۳ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال بوده است.  

 وی افزود: با تلاش‌های بعمل آمده، از این میزان اعتبارات، ۳۰ درصد آن، تقریبا بیش از یکهزار و ۱۶۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است.  

 رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۷۴۳ میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی تخصیص یافته است و بالغ بر ۴۲۱ میلیارد ریال تخصیص نقدی در نظر گرفته شده است گفت: لیکن در سال مالی ۱۴۰۰ تا کنون وجهی بابت تخصیص نقدی به این اداره‌کل پرداخت نشده است.  

وی اذعان داشت: در میان انبوه مشکلاتی که طرح های عمرانی با آن رو به رو است، کمبود اعتبار و عدم تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده، همواره یکی از مشکلات عمده بشمار می‌آید. لذا در این خصوص تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری اعتبارات و پیشگیری از عدم جذب این منابع مالی به کار بسته‌ایم.  

 سینایی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از پروژه‌های مصوب این اداره‌کل با مشکل عدم نقدینگی مواجه هستند گفت: متاسفانه مشکل کمبود اعتبار و کمبود تخصیص لازم، موجب طولانی شدن اجرای پروژه‌ها می‌شود.  

 وی در خصوص پروژه‌های عمرانی که با وجود کمبود اعتبار از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده اند بیان داشت:  پروژه احداث باند دوم مبارکه-بروجن به طول ۲۲.۵۰ کیلومتر یکی از پروژه هایی است که فاقد اعتبار کافی بوده اما با پیشرفت حدود ۴۰ درصدی در حال اجرا است در این پروژه از بتن غلطکی بعنوان یکی از طرح های نوین راهسازی جهت بالا بردن عمر مفید جاده استفاده شده است.