شناسهٔ خبر: 103883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

برف‌روبی ۴۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان اردبیل/ بازگشایی بالغ بر ۱۰۰۰ راه روستایی

ارتباط باشبکه خبر.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۴هزار و ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان اردبیل، برف‌روبی و ۵۰۰ تن نمک‌پاشی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در گفتگوی زنده با شبکه خبر با اشاره به بارش سنگین برف در استان اظهار کرد: با توجه به بارش سنگین برف که در برخی از مناطق استان ارتفاع برف به ۷۰ سانتی متر هم می‌رسید، تمام امکانات و تجهیزات راهداری برای برف‌روبی و بازگشایی جاده‌ها حاضر بودند.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: ۴۵۰ نفر نیروی راهداری با استفاده از ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ۲۲ منطقه استان اردبیل اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌ها نموده که هم‌اکنون شاهد باز بودن جاده‌های اصلی و فرعی استان هستیم.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل بیان کرد: پس از بارش سنگین برف در روزهای اخیر، بیش از ۴هزار و ۶۰۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی و ۵۰۰ تن نمک‌پاشی انجام شده است.

وی ادامه داد: بالغ بر یک‌هزار راه روستایی تا این ساعت بازگشایی شده و راه ۲۰۳ روستا نیز مسدود است که در اسرع وقت راه این روستاها نیز بازگشایی می‌شود.

وثوقی گفت: با توجه به افت شدید دمای استان و کولاک در جاده‌ها و به‌خصوص در گردنه‌ها، همشهریان عزیز از سفرهای غیرضرور به جد اجتناب کنند و از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی استان مطلع شوند.

انتهای پیام/