شناسهٔ خبر: 10390 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم طوفان در زابل/ وزش باد و باران در استان‌های شمالی و سواحل دریای خزر

طوفان شن کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد و باران در استان‌های شمالی و سواحل دریای خزر از تداوم طوفان در زابل خبر داد.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را در چند روز آینده پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به تداوم جریان‌های شمالی بر روی نوار شمالی کشور و سواحل دریای خزر برای امروز یکشنبه ۱۸ مرداد و فردا دوشنبه در سواحل دریای خزر آسمان ابری همراه با بارش باران، رعد و برق و وزش باد خواهد بود. طی این مدت در اوایل شب در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی سه روز آینده در برخی از مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد رخ می‌دهد که در منطقه زابل گاهی همراه با طوفان و گرد و خاک خواهد شد. همچنین طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پدیده گرد و خاک در استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، جنوب سمنان، جنوب تهران و استان البرز دور از انتظار نیست.

به گفته رفیعی، آسمان تهران امروز کمی ابری است که در بعداز ظهر افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. در شهرهای جنوبی نیز باد و گرد و خاک برای امروز رخ می‌دهد.

وی در پایان گفت: بیشینه دمای هوای امروز تهران ۳۷ و فردا ۳۵ درجه سانتیگراد است و کمینه دما نیز فردا صبح در تهران ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. /

برچسب‌ها:

نظر شما