شناسهٔ خبر: 103920 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

متقاضیان تسهیلات بافت فرسوده در سامانه بازآفرینی شهری ثبت نام کنند

اسکندر امینی.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: متقاضیان تسهیلات بافت فرسوده شهرهای استان، در سامانه بازآفرینی شهری ثبت نام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، اسکندر امینی در جلسه شورای مسکن شهرستان بروجن، احیای بافت‌های فرسوده با استفاده از تسهیلات نهضت تولید مسکن را از برنامه های وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: اعتبار قابل توجهی برای این منظور ابلاغ شده است و متقاضیان برای ثبت نام به سامانه جدید به آدرس facility.udrc.ir مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: برای مرمت هر واحد مسکونی ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده است و با هدف کاهش تردد و مراجعه متقاضیان، اطلاعات به صورت برخط به بانک مسکن ارسال و پس از آن به صورت پیامکی برای ارائه اسناد اطلاع رسانی می گردد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین به ارائه تسهیلات برای خودمالکین در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: خودمالکین و صاحبان املاک دارای سند و پروانه ساخت، بدون در نظر گرفتن شرایط فرم ج، می‌توانند از ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ازای هر واحد برای ساخت مسکن استفاده کنند. امینی ادامه داد: این گونه متقاضیان نیز برای ثبت نام به سامانه طرح های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند.

فرماندار شهرستان بروجن نیز در این جلسه با اشاره به لزوم تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: سهمیه این شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت هفت هزار واحد مسکونی تا چهار سال آینده است.

مسعود ملکی افزود: تحقق این تعهد و ساخت این تعداد واحد مسکونی در شهرستان بروجن سالانه ۷۰ هکتار و در مجموع ۲۸۰ هکتار زمین نیاز دارد و در این راستا هم‌اکنون ساخت ۶۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان در دست اقدام است.

در پایان این جلسه کمال حیدریان به عنوان سرپرست جدید اداره راه و شهرسازی شهرستان بروجن معرفی و از تلاش های سیف اله قربانی بعنوان رئیس سابق این اداره تقدیر شد.