شناسهٔ خبر: 103939 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

رفع موانع برای تسهیل تردد در پایانه‌های مرزی بازرگان، آستارا و میلک/رشد بالغ بر ۴۴۵ درصدی تردد ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی

تردد خودرو آغاز مرمت و بازگشایی راه‌های مناطق سیل زده جنوب کرمان ، رشد بالغ بر ۴۴۵ درصدی تردد ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی و رفع موانع برای تسهیل تردد در پایانه‌های مرزی بازرگان، آستارا و میلک از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

آغاز مرمت و بازگشایی راه‌های مناطق سیل زده جنوب کرمان از صبح امروز

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از آغاز بازگشایی محورهای خسارت دیده و متاثر از سیلاب چند روز گذشته در شهرستان‌ها و مناطق سیل زده جنوب کرمان خبر داد.

برفروبی مسیرهای مسدود استان گیلان با استفاده دستگاه برفخور مکانیزه برای نخستین بار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از استفاده از دستگاه برفخور مکانیزه برای نخستین بار در محورهای این استان خبر داد.

احکام مربوط به حمل‌ونقل در لایحه بودجه مترقی است

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه احکام مربوط به حمل‌ونقل دربخش تبصره‌های لایحه بودجه، احکامی مترقی است، گفت: با این حال از میزان افزایش بودجه وزارت راه و شهرسازی در پیوست (۱) راضی نیستیم.

رشد بالغ بر ۴۴۵ درصدی تردد ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گفت : در نه ماهه گذشته از سال جاری رشد بالغ بر ۴۴۵ درصدی تردد ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی را نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با تردد افزون بر ۴۸ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی شاهد بودیم.

تردد در محورهای کوهستانی مازندران با زنجیر چرخ امکان پذیر است

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت : با توجه به کاهش دما و وجود توده هوای سرد در استان در طول روزهای آینده ، تردد در محورهای کوهستانی با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

تلاش راهداران برای برقراری ارتباط ایمن راه های روستایی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، راه های ارتباطی بیش از ۶۴ روستا در استان در اثر نزولات جوی دچار سیلاب و رواناب شد.

رفع موانع برای تسهیل تردد در پایانه‌های مرزی بازرگان، آستارا و میلک

نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور برگزار شد.

افزایش ۱۰۹ درصدی ترانزیت جاده‌ای نسبت به سال گذشته

جابه‌جایی ۳۷۶ میلیون تن بار با بارنامه توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ به‌شمار می‌رود.

برف‌روبی یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر از محورهای چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از برف‌روبی یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر باند از محورهای استان به دنبال بارندگی اخیر خبر داد.

افزایش ۵۵۱ برابری طول بزرگراه‌های کشور در ۴۲ سال گذشته

در ۴۲ سال گذشته طول بزرگراه‌های کشور از ۳۵ کیلومتر به ۱۹ هزار و ۲۸۲ کیلومتر رسیده و رشدی ۵۵۱ برابری را داشته است.

بازگشایی۲۰۱ محور روستایی، اصلی و شریانی

معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در اثر سیل‌های دی‌ماه سال جاری تاکنون ۱۰۴۹ کیلومتر از راه‌های شریانی کشور آسیب دیده است.

تمامی محورهای ارتباطی استان ایلام باز است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام با اشاره به میزان بارش ها درساعات گذشته در این استان گفت: تمام جاده های اصلی و فرعی استان با تلاش نیروهای راهداری، باز و تردد در آنها جریان دارد.

ایمن سازی جاده‌های خراسان‌جنوبی نیازمند ۶۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی جاده‌های استان با اعتباری بالغ بر ۶۴۰۰ میلیارد ریال ایمن سازی می‌شود.

راه ارتباطی خوزستان و لرستان همچنان قطع است

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از مسدود بودن مسیر ارتباطی خوزستان به لرستان در پی بارندگی شب گذشته خبر داد.

بازگشایی آزادراه خرم‌آباد - پلدختر تا یک هفته دیگر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از بازگشایی آزادراه خرم‌آباد - پلدختر تا یک هفته دیگر خبر داد.

آزادراه «خرم‌آباد-پل‌زال» تا اطلاع ثانوی مسدود است

درپی بارش های شدید روز گذشته و ریزش کوه در آزادراه خرم‌آباد _پل زال این محور تا اطلاع ثانوی مسدود است.

پیش‌بینی ۵۰۰ میلیارد تومانی خسارت به جاده های لرستان

مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای میزان خسارت وارد شده به جاده‌ها و راه‌های استان لرستان را ۵۰۰ میلیارد تومان ارزیابی کرد.

تمامی راه‌های ارتباطی ایلام باز است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام با اشاره به بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: تمام جاده های اصلی و فرعی استان با تلاش نیروهای راهداری،باز و تردد در آنها جریان دارد.

نصب و تعمیر بیش از ۱۳ هزار کیلومتر گاردریل در محورهای ارتباطی خراسان جنوبی

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: نزدیک به ۹۸۰ عدد گاردریل از سطح محورهای استان جمع آوری و تعمیر و بالغ بر ۱۳۶۰۰ کیلومتر گاردریل نصب شده است.

انتصاب حسین متولی حبیبی به عنوان مشاور و سرپرست دفتر طرح جامع و مدل های حمل و نقل

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درحکمی حسین متولی حبیبی را به سمت مشاور و سرپرست دفتر طرح جامع و مدل های حمل و نقل منصوب کرد.

نماینده وزیر در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در حوزه حمل ونقل منصوب شد

وزیر راه و شهرسازی درحکمی شهریار افندی زاده را به سمت نماینده وزیر در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در حوزه حمل ونقل منصوب کرد.

خوزستان در شمار چهار استان پر تصادف کشور

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا کشور با بیان اینکه طبق آمار خوزستان در شمار چهار استان پر تصادف کشور است گفت: این استان برای پوشش تمامی محورهای خود به ۵۸۰ سامانه هوشمند جاده ای نیاز دارد.

پایان جنگ در سوریه سرآغاز دوره جدید روابط اقتصادی تهران و دمشق است

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در بدو ورود به سوریه از عزم و اراده تهران و دمشق برای رسیدن به شراکت‌های واقعی اقتصادی و تجاری تاکید کرد.