شناسهٔ خبر: 103957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

برف‌روبی و بازگشایی ۲ هزار راه روستایی در استان اردبیل

برف روبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در طی روزهای اخیر مسیر مواصلاتی ۲ هزار و ۳۰۰ روستای استان اردبیل که با برف سنگین مسدود شده بود، باز شده است.

به گزارش پایگاه خبری .وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، کلیم‌اله وثوقی در جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اردبیل که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با تمام توان و با همکاری کامل با کلیه دستگاه‌های استان در حال فعالیت هستیم، ولی باتوجه به شدت کولاک نیازمند همکاری و همیاری بخش خصوصی هستیم.

عضو وشورای اداریاستان اردبیل افزود: تا به امروز حجم بارش چالش جدی برای راهداری پیش نیاورده است ولی کولاک چالش اصلی و مهم ما است که از روز گذشته شدت زیادی به خود گرفته است که احتمالا برای امشب محور نیر _ سراب محدودیت تردد داشته باشد.

نیازمند ۴۵ دستگاه ماشین آلات سنگین هستیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: اغلب محورهای اصلی استان باز می‌باشد ولی با ورود سامانه جدید که کولاک زیادی خواهد داشت مشکلاتی خواهیم داشت در حال حاضر ۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین نیازمند سرویس و تعمیرات هستند برای زنجیر چرخ ماشین آلات سنگین کمبود داشتیم که از تهران سفارش دادیم.

وثوقی عنوان کرد: در کنار ماشین آلاتی که نیاز به تعمیر دارند به ۴۵ دستگاه ماشین آلات سنگین دیگر نیز نیازمند هستیم که باید از دستگاه‌های اجرایی یا بخش خصوصی تامین شود و در غیر این‌صورت با مشکلات متعددی روبرو خواهیم بود.

راه ۲۹۸ روستا بسته است

وی گفت: راه مواصلاتی ۲ هزار و ۳۰۰ روستا باز شده است که در این بین مسیر‌های بوده که به دلیل کولاک چندین بار اقدام به بازگشایی کردیم و در حال حاضر راه  ۲۹۸ روستا بسته است و تا پایان وقت امروز راه ۱۵۰ روستا دیگر باز خواهد شد و منطقه نیر با ۹۸ روستا بیشترین مسدودی را داشته است.