شناسهٔ خبر: 103984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اعلام کرد:

تداوم برف و کولاک در محورهای مواصلاتی اردبیل

برفروبی آذرشرقی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تداوم برف و کولاک در محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: راهداران بی‌وقفه در حال بازگشایی راه‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)،علی صبحی در بازدید از عملیات برف روبی بزرگراه اردبیل سرعین گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به استان از شب گذشته در حال‌حاضر در بیشتر محورهای مواصلاتی شاهد بارش برف و کولاک مقطعی هستیم که عملیات برف‌روبی و بازگشایی مسیرها بدون وقفه و با جدیت از سوی راهداران در حال انجام است.

وی با اشاره به جاده‌های مسدودی در اردبیل افزود: در حال‌حاضر محور خلخال-اسالم به دلیل بارش شدید برف، کولاک و عدم دید کافی مسدود بوده اما عملیات در چند نوبت و به صورت منطقه‌ای و گسترده با هدف بازگشایی مسیر در حال انجام است که محور خلخال-پونل در حوزه استحفاظی گیلان نیز به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود خواهد بود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: پدیده غالب جوی در بیشتر محورهای مواصلاتی استان آسمانی تمام ابری، مه و بارش برف و کولاک گزارش شده است که همین موضوع جدیت در عملیات گسترده راهداران را با مشکل مواجه می‌کند.

صبحی همچنین از تردد در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و این مهم را در بسیاری از جاده‌ها بلامانع عنوان و بیان کرد: در حال‌حاضر تردد در تمامی محورهای مواصلاتی استان جریان داشته اما رانندگانی که قصد تردد از محورهای اردبیل-سرچم، اردبیل-آستارا، نیر-سراب، مشگین‌شهر-اهر و گردنه صائین را دارند به دلیل کولاک شدید و مقطعی باید با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: روز گذشته به دلیل کولاک شدید برف محور اردبیل- آستارا و اردبیل- نمین به صورت موقتی مسدود بوده و حتی منجر به تصادف زنجیره‌ای در این محور شد که خوشبختانه در حال‌حاضر عملیات همکاران راهداری در این محور با جدیت ادامه دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در توصیه به رانندگان اظهار کرد: مسافرانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند در وهله اول سفرهای غیرضروری خود را به بعد موکول کرده و در صورت ضرورت تردد در جاده‌های این استان حتماً تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته و در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی نهایت همکاری را با همکاران ما در راهداری داشته باشند.