شناسهٔ خبر: 104076 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بازگشت آلایندگی به شهرهای پرجمعیت

آلودگی هوای تهران کارشناس سازمان هواشناسی از برقرار شدن جوی پایدار در کشور و بازگشت آلایندگی به شهرهای پرجمعیت از امروز تا سه‌شنبه خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از امروز تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو آرام خواهد بود، گفت: این مسئله در شهرهای صنعتی و پرجمعیت سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد؛ از جمله در تهران، کرج، اراک و اصفهان.

وی از احتمال بارش پراکنده طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و غربی خبر داد و اعلام کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه در نوار غربی کشور و نیز ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه نیز در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، غرب کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی، بارش برف و باران و وزش باد آغاز خواهد شد.

رفیعی گفت: در سایر مناطق شمال غرب، غرب و دامنه جنوبی البرز طی روز پنجشنبه بارش پراکنده و موقتی و نیز وزش باد را خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: از نظر شرایط دمایی هم از امروز تا روز چهارشنبه در شمال و شمال غرب کشور، همچنان ماندگاری هوای سرد را خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی کشور افزایش تدریجی دما بین ۴ تا ۸ درجه رخ خواهد داد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، هوای تهران هم امروز صاف همراه با غبار محلی خواهد بود و حد اکثر دما در تهران امروز ۷ درجه بالای صفر خواهد شد و حداقل دما نیز (در مهرآباد) به ۲ درجه زیر صفر رسید. پیش‌بینی می‌کنیم فردا هم دمای هوا در پایتخت به یک درجه زیر صفر برسد.

رفیعی سردترین مرکز استان را هم سنندج با دمای منهای ۲۱ درجه اعلام کرد و گفت: زنجان هم با ۲۰ درجه زیر صفر و ارومیه و تبریز هم با ۱۵ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استانی کشور گزارش شده‌اند. گرم‌ترین مراکز استانی کشور هم بندر عباس با دمای حداکثر ۱۸ درجه بالای صفر بوده است.