شناسهٔ خبر: 10408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توفان ۸۳ کیلومتری در زابل/ آماده باش کامل در سیستان و بلوچستان/ ادارات ۵ شهرستان تعطیل شد

توفان شن مدیرکل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان سرعت طوفان امروز در زابل را ۸۳ کیلومتر برساعت عنوان کرد و گفت: میزان غلظت غبار ۳۵ برابر حد مجاز است.

مسعود مالکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: از امروز تا سه‌شنبه سرعت باد در منطقه سیستان افزایش یافته و در نقاط مستعد طوفان گرد و خاک و کاهش شدید دید رخ خواهد داد.

به گفته وی صبح امروز یکشنبه میزان ذرات معلق در هوای منطقه سیستان به ۵ هزار و ۲۱۷ میکروگرم بر مترمکعب رسید که ۳۵ برابر حد مجاز و ۱۱ برابر حد بحرانی را نشان می دهد. همچنین امروز سرعت وزش باد و طوفان گرد و خاک در زابل به بیش از  ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را نیز به ۱۰۰ متر کاهش داد.

مالکی افزود: امروز و فردا در سایر نقاط استان نیز افزایش شدت باد و گرد و خاک را در برخی ساعات خواهیم داشت و تمامی ادارات پنج شهرستان منطقه سیستان غیر از ادارات و دستگاه‌های امدادی که در حالت آماده باش کامل بسر می‌برند امروز تعطیل است.

وی به شهروندان سیستانی توصیه کرد در صورت امکان از تردد در این نقاط خودداری کنند و برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و محدودیت‌های ترافیکی با سامانه گویای ۱۴۱ تماس بگیرند. اگر چه تمامی پیش بینی‌ها با همکاری ستاد مدیریت بحران استان انجام شده است تا هیچ گونه خسارتی جانی نداشته باشیم./

نظر شما