شناسهٔ خبر: 104130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شتاب گیری طرح نهضت ملی مسکن شهر یزد با الحاق ۴۲۴ هکتاری اراضی مستعد تولید مسکن

۲۰۲۲۰۱۲۳۱۱۲۳۵۰_IMG_0129.JPG در راستای تامین زمین برای تولید مسکن در قالب طرح های ملی مسکن در استان یزد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،رئیس شورای اسلامی شهر یزد،مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان جلسه کمیته فنی شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، در راستای تامین زمین برای تولید مسکن در قالب طرح های ملی مسکن در استان یزد  با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،رئیس شورای اسلامی شهر یزد،مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان جلسه کمیته فنی شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران بصورت مجازی برگزار شد.

در این نشست مجازی که با حضور اعضای کمیته فنی شورایعالی معماری و شهرسازی ایران تشکیل شد، موضوع الحاق ۴۲۴هکتار از اراضی محدوده شهر یزدواقع در مجاورت روستای خضرآباد یزد در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در حاشیه این نشست ضمن خرسندی از استقبال خوب مردم و حجم ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین را از اولویت های استان در اجرای این طرح خواند و افزود:در استان یزد خوشبختانه با استقبال خوبی که خارج از پیش بینی ها بوده از این طرح شده است و بالغ بر ۹۷ هزار نفر ثبت نام انجام شده است.

معاون استاندار افزود:در شرایط فعلی و کمبود اراضی شهری داخل محدوده این الزام را فراهم خواهد شد تا اراضی مستعد ساخت و تولید مسکن را شناسایی و معرفی نمائیم و این انتظار را داریم تا با همکاری و حمایت کلیه دستگاه های متولی مخصوصا دستگاه مسئول و وزارت راه و شهرسازی این امر تسریع شود.

در ادامه این نشست یادگاری مدیرکل راه و شهرسازی ضمن ارائه توضیحات اولیه در خصوص وضعیت این اراضی و شرایط جغرافیایی اراضی ۴۲۴ هکتاری به اهمیت این الحاق پرداخت.

مهندس یادگاری در ادامه خاطر نشان کرد:با بررسی های مکرر و جلسات متعددی که با مقامات استان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به عدم وجود اراضی شهری مناسب جهت اجرای طرح جهش تولید مسکن موضوع الحاق ۴۲۴ هکتاری را با تاکیدات رئیس شورای مسکن استان در دستور کار شورایعالی معماری و شهرسازی ایران قرار دهیم که امروز شاهد برگزاری کمیته فنی این جلسه هستیم امید است با همت و تلاش و حمایت های همه دستگاه های مختلف در این طرح بتوانیم با تامین و الحاق اراضی مستعد تامین مسکن به سیاست های دولت مردمی جامعه عمل بپوشانیم.