شناسهٔ خبر: 104148 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای جنوب استان:

خسارت سیل به جنوب استان سیستان بلوچستان یکهزار و ۶۴ میلیارد برآورد شد

سیل سیستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به برآورهای انجام شده سیل به جنوب سیستان و بلوچستان و ایرانشهر یکهزار و ۶۴ میلیارد خسارت وارد کرده است.

جلال الدین قادری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای جنوب استان سیستان و بلوچستان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: با توجه به بارندگی های چند هفته گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان، حجم بارش ها در سه دهه اخیر بی سابقه بود و  همین امر موجب شد تا خسارتهای سنگینی به زیر ساخت های منطقه وارد شود.

قادری با اشاره به شهرستان های درگیر سیل گفت: شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان از جمله چابهار ،کنارک، دلگان، قصر قند تا نیک شهر و فنوج درگیر سیل بودند و  سیل خسارت های زیادی به زیر ساختهای روستایی وارد کرد و  موجب مسدود شدن محورهای فرعی و روستایی شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: طبق بررسی های انجام شده ۸۰ محور آسیب دیده است و طول محور های آسیب دیده ۱۰۶۴ کیلومتر است و به ۲۷۷ ابنیه فنی و آب رو  و پل نیز آسیب جدی وارد شده است.

وی ادامه داد: بازگشایی اکثر محورهای فرعی مسدود تا ۳۰ دی ماه با تلاش شبانه روزی همکاران راهداری و وجود  ۳۵ اکیپ سیار در منطقه و همچنین ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری اداره کل و کمک راهداری استانهای معین اصفهان، یزد و شمال سیستان و بلوچستان انجام شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان با اعلام خسارت یکهزار و ۶۴ میلیاردی به جنوب استان  افزود: متاسفانه سیل اخیر خسارت زیادی را به جنوب سیستان و بلوچستان و ایرانشهر وارد کرده است و بازسازی و بهسازی جاده ها قطعا زمانبر خواهد بود و به محض تامین اعتبارات بازسازی و احیا محورها آغاز می شود.

وی در پایان به هموطنان توصیه کرد: بازگشایی محورها به صورت موقت و عبور اولیه انجام شده است و در بسیاری از محورها پل و آبراه ها را کاملا تخریب شده است ، همشهریان جانب احتیاط را به دلیل ناایمن بودن مسیرها در تردد رعایت کنند.