شناسهٔ خبر: 104150 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کردستان خبر داد؛

کوهستانی بودن کردستان چالش جدی طرح نهضت ملی مسکن استان/تامین زمین ۴هزار مسکن برای کردستان

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کردستان با اعلام خبر ثبت نام یکصدهزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن، ‌گفت:‌ برای اجرای این طرح به سبب کمبود زمین و کوهستانی بودن کردستان با چالش جدی مواجه شده‌ایم.

عرفان مرادی،‌ مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ از ثبت نام یکصدهزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت:‌ این در حالی است که در استان کردستان فقط چهارهزار واحد تامین زمین شده است.

وی مشکل تامین زمین در استان کردستان را جدی خواند و گفت‌:‌ در این خصوص با معاونت مسکن دو مکاتبه انجام دادیم و خواستار بسته شدن سایت ثبت نام مسکن این استان هستیم،‌ چراکه ظرفیت موجود را نداریم.

مرادی تعداد ثبت نام کنندگان را بیش از ظرفیت این استان برشمرد و اظهار کرد:‌ در این مدت ۲۲هزار نفر ثبت نام کننده بدون تفاهم نامه داشتیم که از این تعداد ۱۲هزار نفر واجد شرایط اعلام شدند و هفت هزار و ۴۰۰ نفر نیز واریز وجه را انجام دادند و برای چهار هزار نفر از تعداد مذکور زمین مورد نیاز تامین شده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کردستان از ثبت نام هشت هزار مجرد در این استان خبر داد و گفت:‌ متاسفانه این امر به یک چالش برای کردستان تبدیل می‌شود، چراکه حتی ظرفیت ابلاغی را به سبب کمبود زمین و کوهستانی بودن استان کردستان نداریم.

وی با اشاره به آغاز پروژه‌ها در برخی شهرستان‌ها، عنوان کرد:‌ آماده سازی هزار و ۲۰۰ واحد نیز آغاز شده است؛‌ همچنین در شهرستان کامیاران آماده سازی ۹۲۰ واحد، شهرستان ‌قروه ۷۲ واحد و سنندج ۳۵۰ واحد شروع شده است.

به گفته مرادی در ایوان دره تامین زمین با معضلی مواجه نیست اما در مریوان، بانه و سنندج هیچ زمینی برای آغاز پروژه وجود ندارد. به گونه‌ای که در شهر سنندج سه هزار و ۱۸۰ نفر واریز وجه انجام داده‌اند که از این تعداد فقط برای یک هزار و ۳۰۰ نفر زمین تامین شده است و برای دو هزار نفر باقی مانده با مشکل زمین روبه رو هستند.