شناسهٔ خبر: 104166 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پروژه‌های قابل افتتاح حوزه مسکن و شهرسازی در دهه فجر ۱۴۰۰ اعلام شد؛

بهره‌برداری از ۱۱۶ پروژه حوزه مسکن و شهرسازی با اعتبار بیش از ۱۰۰۰میلیاردتومان

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی در دهه فجر ۱۱۶ پروژه در حوزه مسکن و شهرسازی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۶۰ میلیاردتومان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  وزارت راه و شهرسازی همچون سال‌های گذشته امسال هم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف حمل و نقل و مسکن پروژه‌هایی را افتتاح خواهد کرد. براساس اعلام انجام گرفته در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پروژه‌هایی که قرار است در این دو حوزه افتتاح شود  ۶۰۲ پروژه به ارزش ۷۱۰۲ میلیارد تومان گزارش شده است.

بر این اساس در بخش مسکن ، ۱۱۶ پروژه شامل پروژه‌های بیمارستانی، پروژه‌های بازآفرینی شهری و پروژه‌های مرتبط با شرکت عمران شهرهای جدید با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۶۰ میلیاردتومان افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

جزئیات پروژه‌های قابل افتتاح شامل ۲ پروژه بیمارستانی در استان‌های فارس و سمنان با ۴۳۱ میلیاردتومان اعتبار، ۲۱ پروژه مرتبط با بازآفرینی شهری با اعتبار ۲۳ میلیاردتومان و ۹۵ پروژه مرتبط با شرکت عمران شهرهای جدید با اعتباری بالغ بر ۶۰۶ میلیاردتومان است.

گفتنی است، یکی از اهداف کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن و شهرسازی احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال است که این مهم در همکاری تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه محقق خواهد شد. این طرح در شورایعالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور در دست پیگیری است و دبیری شورایعالی مسکن را وزیر راه و شهرسازی برعهده دارد.