شناسهٔ خبر: 104167 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:‌

ثبت نام ۵۸هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل/ پایش نهایی ۹ هزار متقاضی مسکن ملی

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۵۸هزار متقاضی تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۶ هزار نفر حائز شرایط هستند و بیش از ۹ هزار نفر تایید نهایی شده اند.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از ثبت نام ۵۸ هزار متقاضی درطرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: از این تعداد ‌حدود ۲۵۰۰ ثبت نام مربوط به مجردین ۲۳ الی۴۵ سال است.

حیدری در مورد تامین زمین در استان اردبیل گفت: در مرکز استان و همچنین در شهرهای مشکین شهر و بیله سوار مشکل تامین زمین وجود دارد که در همین رابطه به زودی با وزیر راه و شهرسازی دیدار خواهیم کرد، اما در سایر شهرهای استان مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد آخرین پایش ثبت‌نامی‌ها گفت: از بین ۵۸ هزار متقاضی ۳۶ هزار نفر حائز شرایط بودند و تاکنون بیش از ۹ هزار نفر تایید نهایی شده‌اند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل در مکان هایی احداث خواهد شد که امکانات زیر ساختی در آن مناطق مهیا ست.

گفتنی است، ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد. نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.