شناسهٔ خبر: 104169 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

۵۱ هزار واحد، سهم چهارمحال و بختیاری از نهضت ملی مسکن

شورای مسکن 3.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: سهم استان در مجموع ۴ سال از طرح نهضت ملی مسکن، ساخت بیش از ۵۱ هزار واحد مسکونی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در جلسه شورای مسکن استان گفت: بر این اساس، باید سالانه بیش از ۱۲ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان احداث شود.

وی همچنین به روند تأیید صلاحیت متقاضیان اشاره کرد و ادامه داد: متقاضیان با دریافت پیامک تأیید اولیه، به نزدیکترین دفتر خدمات ارتباطی محل مراجعه و نسبت به تکمیل مدارک اقدام می نمایند و گروهی متشکل از همکاران این اداره کل در شهرکرد و همکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان ها، پرونده متقاضیان را بررسی و صلاحیت نهایی از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه از ثبت‌نام ۴۱ هزار و ۴۵۹ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت: ۲۱ هزار و ۸۸ نفر در استان تاکنون حائز شرایط اولیه تشخیص داده شده اند.

در این جلسه همچنین نحوه عملکرد ابلاغ استاندار به فرمانداران در خصوص برنامه های شهرستانی نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

همکاری شهرداری ها بمنظور تسریع در صدور پروانه ساخت واحدها و اعمال تخفیف ۳۰ درصدی، اطلاع رسانی لازم در خصوص اعطای تسهیلات طرح نهضت مسکن به خودمالکین بدون ثبت سابقه در سامانه و استفاده فرمانداران از ظرفیت کلیه دستگاه های اداری و اجرایی شهرستان ها جهت تأمین زمین مورد نیاز مطابق ماده ۲۰ قانون جهش تولید مسکن از دیگر مصوبات نشست شورای مسکن چهارمحال و بختیاری است.