شناسهٔ خبر: 104172 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پروژه‌های قابل افتتاح سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در دهه فجر ۱۴۰۰؛

بیمارستان‌های جهرم و مهدیشهر با ۴۱۲ تخت افتتاح می‌شود

بیمارستان جهرم دو بیمارستان جهرم و ۱۵ خرداد مهدیشهر با مجموع ۴۱۲ تخت در استان‌‌های فارس و سمنان احداث شده توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم دهه فجر امسال (۱۴۰۰) در دولت سیزدهم برگزار خواهد شد. دولت سیزدهم در بخش مسکن یکی از اهداف کلان و سیاستگذاری عمده خود را بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن نهاده است و با اینکار در صدد است تا به نیاز بخشی از جامعه برای تامین مسکن پاسخ مناسب دهد. در اجرای طرح نهضت ملی مسکن دولت با سیاستگذاری و اتخاذ تصمیم‌های جامع، بخش‌های خصوصی را پای کار تولید مسکن آورده است.

در عین حال علاوه بر تسهیل‌گری وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن، نیازهایی همچون احداث بیمارستان و مراکز درمانی نیز به عنوان یکی از اهداف وزارتخانه همواره در دستور کار بوده است. احداث بیمارستان‌ها توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در سنوات گذشته در برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی بوده و در دهه فجر بخشی از این بیمارستان‌ها افتتاح و تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است.

بیمارستان ۳۱۳ تختی جهرم

در دهه فجر امسال، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی افتتاح و بهره‌برداری از دو پروژه بیمارستانی را با اعتبار ۴۳۲ میلیارد تومان در برنامه دارد. بیمارستان۳۱۳ تختی آموزشی جهرم با اعتبار ۲۹۵ میلیاردتومان در استان فارس و بیمارستان ۹۹ تختی جایگزین ۱۵ خرداد مهدیشهر با اعتبار ۱۳۶ میلیاردتومان از جمله بیمارستان‌هایی هستند که در دهه فجر امسال افتتاح و تحویل دستگاه بهره‌بردار یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهند شد.

بیمارستان ۱۵ خرداد مهدی‌شهر