شناسهٔ خبر: 104174 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

پنجشنبه برفی در مناطق شرقی کشور / کاهش دما تا ۶ درجه در استان‌های شمالی

بارش برف در محورهای خراسان شمالی کارشناس سازمان هواشناسی بارش برف و باران را برای آخر هفته مناطقی از شمال شرق و شرق کشور پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جوی آرام و پایدار را برای امروز در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی کرد و گفت: شهرهای صنعتی پر جمعیت کشور مثل تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را خواهند داشت و شرایط در این شهرها برای همه گروه‌های سنی ناسالم می‌شود. 

وی توصیه کرد که شهروندان از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند تا شرایط بهتر شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از  ورود سامانه بارشی به کشور از سمت غرب در روز چهارشنبه خبر داد و افزود: فرداشب آسمان کشور در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران شاهد بارش پراکنده باران و برف و وزش باد شدید موقت خواهد بود.

وی ادامه داد: گستره فعالیت این سامانه روز پنجشنبه در مناطقی از شمال فارس، بوشهر غرب اصفهان و مناطقی از بوشهر، غرب اصفهان و مناطقی از شمال شرق و شرق کشور فعال بوده و در این مناطق بارش برف و باران خواهیم داشت. 

به گفته گودرزی، سواحل شمالی نیز روز پنجشنبه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف را به همراه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: شدت بارش‌ها برای روز پنحشنبه که هشدار نارنجی هم برای این مناطق صادر شده در کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، نوار شرقی خوزستان، غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و ارتفاعات هم در تهران، البرز، مازندران و قزوین پیش‌بینی شده که می‌تواند موجب آب گرفتگی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید در جاده‌ها و حتی مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برفی در این مناطق شود. 

وی از بارش در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در روز جمعه خبر داد و گفت: در جنوب شرق و شرق کشور نیز وزش باد و کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود. 

گودرزی افزود: در نیمه شمالی کشور هم برای روز جمعه وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و هوا حدود ۴ تا ۶ درجه سردتر می‌شود. ضمن اینکه این سامانه بارشی از بعد از ظهر جمعه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران برای امروز را صاف و غبار آلود اعلام کرد و گفت: پیشینه دما به ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی آسمان فردا شب تهران را همراه با بارش‌های پراکنده پیش‌بینی کرد و گفت: روز پنجشنبه هم شرایط برای بارندگی در پایتخت مهیاست که کمک می‌کند هوای تهران در روزهای پایانی هفته مطلوب‌تر شود.