شناسهٔ خبر: 104181 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان از بندر چابهار مطرح شد:

نقش موثر بندر چابهار در تسهیل حمل و نقل میان کشور‌های منطقه/ تمایل ازبکستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار

توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان معاون وزیر حمل و انتقال ازبکستان گفت: حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند با استفاده از بندر چابهار می‌تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل لجستیکی بین کشور‌های منطقه باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان طی سفری به بندر چابهار با حضور هیات اقتصادی و تجاری آن کشور طی جلسه ای که عصر دیروز با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در سالن جلسات بندر چابهار برگزار شد، اظهار کرد: اراده سیاسی دو کشور بر همکاری و تحول اقتصادی است به طوری که ازبکستان و ایران در شرایط پساکرونایی نیازمند تعاملات بیشتر بوده و این در پهنای رقابت اقتصادی شدید در جهان است.

عبدالصمد موئمنف افزود: در بازدید از امکانات و ظرفیت های بندر، تمایل بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در این بندر از طرف ما ایجاد شده است چراکه کشور‌های هند، ایران و ازبکستان پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک زیادی دارند و تجارت بین سه کشور از گذشته در جریان بوده است.

وی با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، تاکید کرد: بندر چابهار می‌تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل و لجستیک بین کشور‌های منطقه داشته باشد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به طرح راه آهن چابهار گفت: برای هر نوع سرمایه گذاری از سوی کشورهای مختلف آمادگی وجود دارد و با راه اندازی ریل در چابهار شاهد توسعه منطقه و فرامنطقه خواهیم بود.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، وی با اشاره به ترافیک و رقابت سرمایه گذاری در آینده خاطرنشان کرد: اگر ازبکستان قصد سرمایه گذاری دارد باید زودتر این کار را انجام دهد و این آمادگی وجود دارد تا کالاها از کشور ازبکستان در بندر چابهار وارد شود همچنین برای انتقال کالا به CIS شرایط مطلوب است.

گفتنی است معاونین وزرای حمل و نقل و بازرگانی و سرمایه گذاری و سفیر ازبکستان در ایران روز گذشته طی سفری در قالب هیأت تجاری و اقتصادی از ظرفیت ها و زیرساخت های بندر چابهار بازدید کرد.