شناسهٔ خبر: 104182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

سرعت مطلوب عملیات اجرایی ۸ کیلومتر از کنارگذر خوانسار

کنارگذر خوانسار - اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۸ کیلومتر از پروژه کنار گذر خوانسار در دست اجرا قرار دارد که دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصدی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: پروژه کنار گذر خوانسار یکی از پروژه‌های مهم و شاخص استان است که احداث آن با توجه به واقع شدن شهر خوانسار در منطقه کوهستانی و فاقد کمربندی بودن آن در دستور کار قرار گرفت.  

 وی با بیان اینکه عبور کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین از داخل شهر، مشکلات و نارضایتی‌هایی را برای مردم شهر به وجود آورده است. اذعان داشت: به همین سبب اجرای کنارگذر خوانسار به طول ۱۹ کیلومتر که جزئی از طرح احداث باند دوم دامنه خوانسار گلپایگان خمین است در نظر گرفته شد.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی ۸ کیلومتر از این پروژه در دست اجرا قرار دارد و دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد است.  

 وی با اشاره به اینکه این محور تحت عنوان یک پروژه ملی است گفت: در اصل کریدوری است که از اراک شروع و به بوشهر ختم می شود همچنین ۱۶۲ کیلومتر از این محور در حوزه استان اصفهان است.  

 شاهسوندی بیان داشت: از این میزان، ۱۱۰ کیلومترطرح دامنه خوانسار گلپایگان خمین بوده و ۵۲ کیلومتر دیگر در حوزه داران بن شهرکرد است. که مطالعات این محور نیز انجام شده است.  

وی اذعان داشت: به لطف خدا و در صورت تامین و ابلاغ اعتبار به اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان می‌توانیم فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکاربخشی از این محور در حوزه شهرستان فریدن و چادگان تا سه راهی اسکندری را در دستور کار قرار دهیم.