شناسهٔ خبر: 104183 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبر داد:

بازگشایی محورهای شریانی بیرجند- قاین و بیرجند- سربیشه با تلاش عوامل راهداری

برفروبی خراسان جنوبی3.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با توجه به فعال بودن قرارگاه استانی راهداری زمستانی، از ابتدای طرح راهداری زمستانی بیش از ۳۰ باب راهدارخانه و بیش از ۵۰ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اظهار کرد: با توجه به بارش برف در گردنه های برفگیر استان در شهرستان­های بیرجند، قاین، سربیشه، درمیان، زیرکوه، فردوس، سرایان و دیهوک، بیش از ۱۵۰ نفر از راهداران استان با برفروبی و شن و نمک پاشی مداوم محورها مانع از انسداد راه­‌های استان شدند.

وی ادامه داد: با توجه به کولاک شدید و برودت دما و یخ زدگی سطح محورهای بیرجند- سربیشه محدوده مود تا سربیشه و محور بیرجند- قاین، حدفاصل بیرجند تا آرین شهر و محور قهستان زهان محدوده شیرگ تا ذهان پلیس راه استان تردد را برای ایمنی کامل و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ممنوع اعلام نموده بود که با تلاش مداوم عوامل راهداری طی ساعات شب گذشته بازگشایی شد.

جلال زاده تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۶ دستگاه انواع ماشین الات راهداری شامل برفروب، شن و نمک پاش، گریدر، لودر و پیکاپ، و بیش از ۱۵۰ نفر نیروی به برفروبی ۲۰۰۰ کیلومتر از راه‌های استان پرداختند. همچنین به بیش از ۱۸۰ خودرو امدادرسانی و تعداد ۶۵ نفر از مسافرین در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.

وی افزود: درحال حاضر تردد در محورهای مواصلاتی استان عادی و روان بوده و از نظر جوی  بارش و مداخلات جوی خاصی مشاهده و گزارش نشده است. ولی با توجه به لغزندگی راه ها و گردنه های برفگیر استان پیشنهاد میشود رانندگان با تجهیزات ایمنی لازم تردد نموده و همچنین تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیر ضرور در راههای فرعی و روستایی خودداری نمایند.

لازم به یاداوری است برای برفروبی محورهای مواصلاتی  استان طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۵۰۰ تن شن و نمک جهت بازگشایی محورهای استان مصرف شده است.

انتهای پیام/