شناسهٔ خبر: 10422 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

در نشست خبری مدیرعامل جدید بورس کالا مطرح شد:

با راه‌اندازی بورس مسکن، مردم نگران افزایش قیمت آپارتمان نباشند/ آپارتمان‌های کوچک در بورس معامله نمی‌شوند

آپارتمان مدیرعامل جدید بورس کالا با ارائه جزئیاتی درباره بورس مسکن گفت: راه‌اندازی این بورس تلاطمی در بازار مسکن به وجود نمی‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، حامد سلطانی‌نژاد در اولین نشست خبری خود در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی بورس مسکن گفت: در نهادهای عمومی دولتی و نهادهای بزرگ که منفعت عمومی را درگیر می‌کند قانون‌گذار قواعدی را وضع می‌کند. در حوزه بورس‌های کالایی نیز وقتی نهادهای عمومی می‌خواهند املاک خود را واگذار کنند درگیر منفعت عمومی و منابع مردمی می‌شوند. بنابراین باید واگذاری به شکلی صورت گیرد که منفعت عمومی دچار خدشه نشود.

مدیرعامل جدید بورس کالا تاکید کرد: بورس کالا برای راه‌اندازی بورس مسکن ورودی به املاکی کوچک نخواهد داشت و اگر بانک‌ها و موسسه‌ای تمایل داشته باشند دارایی خود را به فروش برسانند باید ارزش پایه این دارایی بیش از ۱۰ میلیارد تومان باشد تا مصوبه قانونی در این خصوص رعایت شود.

وی با بیان این‌که رکود حاکم در بخش مسکن مشکل اساسی در راه‌اندازی این بورس است، تاکید کرد: بورس به دنبال تناوب عرضه در این حوزه نیست و ممکن است یک محصول روزی پررونق باشد و از بورس کالا برای آن استفاده شود اما عرضه متناوب و استاندارد به این صورت در دنیا متداول نیست.

به گفته مدیر عامل بورس کالا با راه‌اندازی بورس مسکن نباید نگرانی به وجود آید زیرا این بورس تلاطمی در بازار مسکن به وجود نمی‌آورد و تنها املاک بزرگ در این بورس مورد معامله قرار می‌گیرد نه آپارتمان‌های کوچک، بنابراین با راه‌اندازی این بورس مردم نگران گران‌شدن آپارتمان نباشند./

برچسب‌ها:

نظر شما