شناسهٔ خبر: 104233 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید سفیر ژاپن در ایران از بندر امام خمینی (ره)

بازدید سفیر ژاپن در ایران از بندر امام (ره) سفیر ژاپن در ایران، مجتمع بندری امام خمینی (ره) را از مهمترین بنادر ایران دانست و گفت: بازدید از این مجتمع بندری در ارزیابی ژاپن و برنامه ریزی های آتی این کشور سودمند خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع خبری وزارت راه و شهرسازی، کازو توشی آیکاوا به همراه معاون اقتصادی استاندار خوزستان و هیأتی همراه در دیدار با عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در بازدید از مجتمع بندری امام (ره)، گفت: بندر امام خمینی (ره) از مهمترین بنادر ایران است و حجم قابل توجهی از تجارت دریایی کشور از طریق این بندر انجام می‌شود.

وی ضمن اظهار تمایل برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این مجتمع بزرگ بندری، عنوان کرد: این بازدید در ارزیابی ما و برنامه‌ریزی‌های آتی سودمند خواهد بود.

همچنین عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ضمن تشریح ویژگی‌های مجتمع بندری امام خمینی (ره)، بیان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۳۸ میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

دریس به وسعت مجتمع بندری امام خمینی(ره) و فازهای توسعه‌ای آتی آن اشاره کرد و گفت: ۵۰۰۰ هکتار از اراضی این بندر برای توسعه عملیات لجستیک بندری در نظر گرفته شده است و به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری غلات از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار خواهد بود.

به گزارش سازمان بنادرو دریانوردی، بازدید از بخش‌های بندری و دریایی مجتمع بندری امام خمینی (ره) و بررسی ابعاد مختلف بازرگانی بندر امام خمینی (ره) از دیگر بخش‌های بازدید سفیر ژاپن و هیات همراه بود.