شناسهٔ خبر: 104244 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

ارتقاء همکاری‌های هوایی ایران و آذربایجان/افزایش سطح ایمنی و استانداردسازی تجهیزات هوایی

هواپیما هما توافقات وزیر راه و شهرسازی با همتای آذربایجانی خود طی سفر به باکو در حوزه‌های حمل و نقل از جمله حمل و نقل هوایی و همچنین برگزاری دوره آموزشی به منظور آمادگی فرودگاه‌ها برای ممیزی ایکائو اهم اخبار حوزه هوایی طی هفته‌ گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخباری که طی هفته‌ گذشته در حوزه هوایی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

ایران و آذربایجان برای افزایش ترانزیت بین دو کشور توافق می‌کنند

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان که با هدف پیگیری طرح‌های زیرساختی به جمهوری آذربایجان سفر کرده است از توافق دو کشور برای افزایش ترانزیت خبر داد.

نخستین فرود هواپیمای خارجی در فرودگاه بین‌المللی فضولی

در نخستین روز از سفر هیئت سیاسی-اقتصادی کشورمان به جمهوری آذربایجان پرواز اختصاصی هیئت ایرانی در فرودگاه بین المللی فضولی به زمین نشسته و مورد استقبال معاون نخست‌وزیر آذربایجان قرار گرفت تا اولین فرود هواپیمای خارجی در این فرودگاه تازه بازسازی شده مربوط به هیئت ایرانی باشد و تصویری نمادین از روابط حسنه دو کشور همسایه و آماده بودن زمینه همکاری‌های مشترک از جمله در بازسازی مناطق آزاد شده قره‌باغ را به تصویر بکشد.

ارتقاء ایمنی و استانداردسازی تجهیزات هوایی/فرودگاه‌ها برای مميزی ايکائو آماده می‌شوند

ممیزی ايکائو برای تجهیزات هوایی در سال آتی انجام می‌شود، به همین منظور دوره‌های آموزشی برای انطباق و راهبری در ممیزی‌ها و استاندارد سازی و ارتقاء ایمنی تجهیزات هوایی در حال برگزاری است.

تکميل طرح توسعه و ساختمان پاويون فرودگاه بيرجند در نيمه نخست ۱۴۰۱

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم تکمیل ساختمان پاویون و طرح توسعه‌ ترمینال فرودگاه بیرجند در نیمه نخست سال آینده، گفت: شرکت‌های هواپیمایی که پروازهای بیشتری داشته باشند، از خدمات بهتری در استان برخوردار خواهند شد.

توجه جدی به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بعنوان نماد ورودی کشور ضروری است

وزیر راه و شهرسازی کفت: نیاز به توجه جدی به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بعنوان نماد ورودی کشور ضروری است.

تکميل طرح توسعه و ساختمان پاويون فرودگاه بيرجند در نيمه نخست

فرودگاه بيرجنداستاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم تکمیل ساختمان پاویون و طرح توسعه‌ ترمینال فرودگاه بیرجند در نیمه نخست سال آینده، گفت: شرکت‌های هواپیمایی که پروازهای بیشتری داشته باشند، از خدمات بهتری در استان برخوردار خواهند شد.