شناسهٔ خبر: 104261 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای :

نیروی انسانی، مهم‌ترین سرمایه‌ هر سازمان است

مازندران- معاون برنامه ریزی سازمان معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انسانی را یكی از مهم‌ترین سرمایه‌های سازمان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، محمد تیموری در جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: به رغم تأمین هرگونه امكانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، درصورتی‌که نیروی انسانی توانمند و سالم و قابل‌اعتماد در مجموعه نباشد، بهره‌وری لازم در انجام وظایف حاصل نخواهد شد

وی نقش و اهمیت حمل و نقل در توسعه کشور را مهم برشمرد و اظهار داشت: در جهان امروز، بخش حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قراردادن فرآیند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می‌شود.

تیموری خاطر نشان ساخت: بر اساس آمارهای رسمی ۱۰ درصد از کل تردد جاده ای در کشور مربوط به مازندران است و این آمار اهمیت امنیت جاده های استان را مضاعف می کند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: با توجه به محدودیت ها و نقش کلیدی و حیاتی شبکه حمل و نقل جاده ای در کشور ، این سازمان به دنبال استفاده از طرح ها و ایده های زود بازه و خلاق برای توسعه و ساماندهی شبکه حمل و نقل می باشد.

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران  نیز در این جلسه، تلاش خود را در جهت تحقق برنامه های راهبردی دولت و بیانیه گام دوم انقلاب با تعامل و همکاری همه کارکنان مجموعه عنوان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به گردشگر پذیر و پرتردد بودن مازندران، بالا بردن سطح ایمنی در جاده ها مهم ترین هدف پیش‌ روی راهداری است.

 وی تعامل با صنوف حمل و نقل مسافر و استقبال از سرمایه گذران در تاسیس استراحت گاه‌های بین جاده ای را از دیگر برنامه های این اداره کل ذکر و بر نظارت دقیق و فعالانه بر پروژه‌ها تاکید کرد.

وی گفت: بدون تردید کاهش تلفات رانندگی و افزایش ایمنی در راه‌ها نیازمند تلاش و عزم جدی و بی وقفه، به کار بستن ساز و کار مدیریتی، تعامل با دستگاه‌های ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون های اجرایی ایمنی در سطح استان، ارتقای فرهنگ ترافیکی، هوشمند سازی حمل و نقل در بخش کالا و مسافر و تداوم اقدامات اجرایی و آموزشی می باشد.

جهانیان ادامه داد: يكي از مهمترين اهداف این اداره کل تجهيز محورهاي شرياني استان به سامانه هاي ثبت تخلف سرعت با اولويت محورهاي پرحادثه مي باشد و در حال حاضر ۱۰۹ سامانه ثبت تخلف سرعت در محور های اصلی و شریانی و همچنین فرعی های پر تردد استان در حال بهره برداری و ثبت پلاک و سرعت تمامی وسایل نقلیه می باشد که اميد است با بهره برداري از اين سامانه ها شاهد كاهش تصادفات و حوادث در جاده هاي استان بوده و ايمني تردد در محورهاي استان ارتقا يابد.

گفتنی است در جلسه مذکور از زحمات  اسماعیل فولادی سرپرست این اداره کل قدردانی و حکم انتصاب حسن جهانیان توسط دکتر محمد تیموری ابلاغ شد.

انتهای پیام/